Pozycja strony w Google a korzyści dla firmy

Obecnie korzyści wynikających z posiadania swojej witryny internetowej nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć. Niemniej jednak, aby mogli do niej dotrzeć nasi potencjalni klienci, musi mieć ona odpowiednią pozycję w Google, czyli być po prostu dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania. Jakie korzyści dla firmy może przynieść właściwa pozycja strony w Google? Nie jest to na pewno wyłącznie zajęcie miejsca w najlepszej dziesiątce wyników wyszukiwania, ale o tym poniżej.

Dobra pozycja strony w Google, czyli więcej odwiedzin

Większość spośród wyszukiwań produktów albo też usług zaczyna się od researchu przeprowadzanego w wyszukiwarce Google. Jak potwierdzają eksperci, wysoka pozycja google jest bardzo dobrą metodą na precyzyjne trafianie do naszych potencjalnych klientów. Odpowiednia pozycja strony firmowej w internecie to prosta i najkrótsza droga dotarcia do ich świadomości.

Zwiększanie sprzedaży a pozycja strony w Google

Docierając w sposób precyzyjny do swoich potencjalnych klientów dzięki pozycji seo, zwiększamy swoje szanse na sprzedanie produktu albo usługi. Wyższe statystyki wyszukiwania Google to również większy ruch na witrynie internetowej, co przekłada się również na wyniki w sprzedaży.

Długotrwałe efekty

Raz odpowiednio zaplanowana, jak i przeprowadzona strategia w zakresie SEO przyniesie długofalowe efekty. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google może utrzymać się nawet i przez okres kilkunastu miesięcy, po już zakończonych działaniach mających za zadanie wypozycjonować stronę internetową. Dzięki czemu można czerpać korzyści, nawet już po wyczerpaniu się budżetu reklamowego przeznaczonego na poczet wspomnianego SEO. Zupełnie inaczej będzie to wyglądało w wypadku działań reklamowych, które są płatne, gdzie wyczerpanie się budżetu jest równoznaczne z zakończeniem eksponowania marki. Dla wielu różnych biznesów mogłoby to oznaczać spore problemy, a nawet i konieczność zawieszenia, czy zamknięcia działalności.

Ograniczenie kosztów a pozycja strony w Google

Możemy samodzielnie zająć się SEO firmowej strony internetowej, niemniej jednak w przypadku płatnego SEO ponosimy koszty. Bez względu na to, którą opcję wybierzemy, SEO pozwoli nam na zintegrowanie działań marketingowych online, co może w efekcie okazać się dla nas dodatkowym atutem ekonomicznym (oszczędzamy pieniądze i czas).

Zbudowanie zaufania do naszej marki

Marka, która będzie się pojawiać wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google na frazy branżowe, jest uznawana niemal automatycznie za jednego spośród liderów. Kreowanie takiego właśnie wizerunku to marzenie każdego właściciela przedsiębiorstwa, zatem warto z pewnością inwestować w profesjonalnie przeprowadzane usługi pozycjonowania. Dzięki czemu odnośnik do naszej witryny będzie pokazywał się znacznie wyżej, zaś zaufanie do marki zdecydowanie wzrośnie. Lepiej tego nie bagatelizować, gdyż jak można zobaczyć w wynikach badań – zaufanie do sprzedawców jest jednym spośród najważniejszych kwestii podczas podejmowania decyzji odnośnie zakupu.

Rozwój firmy

Większa ilość odwiedzających naszą stronę internautów to także większe dochody dla firmy. Wzrost przychodów to także większy budżet na poczet rozwijania przedsiębiorstwa. Jeśli myślimy o skalowaniu własnego biznesu, warto będzie zainwestować w profesjonalne usługi, gdyż środki przeznaczone na promowanie firmy zwrócą się z nawiązką. Może to być dla nas pierwszy krok celem rozwoju własnej marki. Warto zatem zrobić to bardzo dokładnie, z wykorzystaniem najbardziej nowoczesnych narzędzi do pozycjonowania stron w wyszukiwarkach.

Wyniki działań w zakresie SEO są dla nas mierzalne

Monitorowanie pozycji w Google daje nam konkretne informacje o widoczności strony internetowej w tej  wyszukiwarce. Widoczność jest zdecydowanie szerszym pojęciem, aniżeli tylko osiąganie pozycji w top 10 w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Widoczność jest parametrem, który określa pod jak wieloma frazami witryna będzie wyszukiwana w Google. I to właśnie taki cel winien nas najbardziej zainteresować; nie tylko i wyłącznie top 10, ale też możliwie najlepsza widoczność na dużą liczbę zapytań.