• Chełmża, Toruń, Bydgoszcz, Zdalnie
  • czesc@seomariusz.pl
  • +48 607 308 754

Pozycjonowanie stron

Spis treści:
1. Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?
2. Jak działa wyszukiwarka i w jaki sposób ustalana jest kolejność wyświetlanych stron w wynikach wyszukiwania?
3. Najważniejsze czynniki, które wpływają na pozycjonowanie stron.
4. Dobra do pozycjonowania strona firmowa.
5. Pozycjonowanie stron krok po kroku.
6. Narzędzia pomocne przy pozycjonowaniu strony i sprawdzaniu efektów.
7. Korzyści wynikające z pozycjonowania.
8. Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
9. Koszt pozycjonowania, który przyjmuje na siebie dobra agencja SEO, specjalista SEO, freelancer SEO.
10. Ile wynoszą wynagrodzenia w branży SEO?
11. Modele rozliczeń i korzyści wynikające z zatrudnienia specjalisty lub agencji SEO.
12. Opcjonalna pomoc dla pozycjonera ze strony właściciela witryny w czasie pozycjonowania strony.
13. Pozycjonowanie lokalne małego biznesu.
14. Wskazówki Google dla webmasterów.
15. Społeczności SEO, które wspomagają osoby trudniące się pozycjonowaniem stron.
16. Pozycjonowanie stron www w Google a dystrybuowane informacje.
17. Wybrane źródła informacji na temat SEO, e-commerce, pozycjonowania stron.

1.

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?

Budowa listy wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google dostosowywana jest ciągle do oczekiwań i preferencji użytkowników. Jej stały element to zwykle płatne reklamy w górnej i dolnej części strony. Środek zajmują organiczne (naturalne) wyniki wyszukiwania. Użytkownicy desktopów po prawej stronie ekranu obserwować mogą przypisy, wyniki z mapki, reklamy produktowe i inne ponadstandardowe informacje dopasowane do zapytania. Sytuacja ma się inaczej, jeżeli wyszukiwarka odpytywana jest przez użytkownika telefonu. W takim przypadku prezentacja wyników jest uszczegółowiona. Widok strony wyszukiwania Google w najbliższych latach będzie ulegał modyfikacji, szczególnie na małym ekranie.

2.

Jak działa wyszukiwarka i w jaki sposób ustalana jest kolejność wyświetlanych stron w wynikach wyszukiwania?

Użytkownik korzystający wyszukiwarki otrzymuje w odpowiedzi na zapytanie zwykle dziesięć najtrafniejszych wyników wyszukiwania. Informacje pochodzą z zasobów wyszukiwarki. To indeks stron, który tworzą programy zwane robotami. Roboty Google skanują napotkaną stronę. W tym czasie dokonują jej oceny. Ocena dokonywana jest na podstawie wielu kryteriów. Zaprogramowane roboty przez cały czas zbierają i zapisują informacje o stronach, które w ich ocenie są warte dodania do indeksu.

Kolejność prezentacji wyników wyszukiwania nie jest przypadkowa. Za analizę i sortowanie stron dla każdego zapytania odpowiada algorytm. Jego zadanie to zaspokojenie potrzeb użytkownika. Wykorzystując ponad 200 czynników (m.in. odpowiednia treść na stronie, użyteczność witryny, linki odwołujące do niej), prezentuje wyniki wyszukiwania tak, by gdy to potrzebne dostarczyć np. najlepszych informacji o filmie, odpowiednich opinii o restauracji albo wskazać pożądany produkt w najlepszej cenie.

3.

Najważniejsze czynniki, które wpływają na pozycjonowanie stron.

Treść na stronie

Wszystkie informacje, które znajdują się na stronie internetowej firmy albo w jej sklepie internetowym powinny być użyteczne i unikalne.
Celem właściciela witryny powinno być to, by dostarczyć oczekiwane i wyczerpujące określony temat treści. Dotyczy to w takim samym zakresie opisu produktu, jak i artykułu na blogu wraz z metadanymi. Każdy napisany tekst powinien być unikalny. To znaczy, że nie powinien pojawić się na żadnej innej stronie.

Struktura i funkcjonalność

Już na etapie tworzenia strony warto zadbać o to, by zarówno użytkownik, jak i robot wyszukiwarki mógł bez problemu odnaleźć i szybko przeanalizować pożądane treści. Dbałość między innymi o linkowanie wewnętrzne, bezpieczne połączenie, czas wczytywania strony i możliwość swobodnego korzystania z witryny na urządzeniach mobilnych jest oczekiwana.

Linki zewnętrzne

Backlinki miały i mają istotny wpływ na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. Na przestrzeni lat zmieniło się podejście do oceny tego czynnika. Obecnie istotne jest to, by profil linków stanowiły silne witryny i był on naturalny. W przeszłości liczyła się ilość odnośników ze stron linkujących.

4.

Dobra do pozycjonowania strona firmowa.

Pozycjonowanie strony przyniesie więcej korzyści zawsze wtedy, gdy jego podstawę stanowi dobrze przygotowana witryna. Istotna jest więc dbałość o:

Architektura informacji na stronie

Tu ważne jest to, by każdy zainteresowany szybko dotarł do odpowiednio przygotowanej treści. Każda istotna podstrona (np. oferta na pozycjonowanie strony) powinna być wewnątrz witryny umiejętnie podlinkowana. Celem linkowania wewnętrznego jest to, by dystrybuować link juice oraz kontrolować przepływ użytkowników (od strony informacyjnej po zapytanie/zakup). Na etapie planowania nowej strony firmy, warto rozrysować schemat linkowania wewnętrznego i zachować go do etapu pozycjonowania. Zalecane jest to, by z indeksowania wykluczyć podstrony, które nie powinny się tam znaleźć. Mowa tu np. o regulaminie, koszyku, czy koncie klienta.

Nakierowanie na słowa kluczowe

Jednym z istotnych czynników pozycjonowania strony jest wspomniane nakierowanie na słowa kluczowe wewnątrz struktury tworzonej strony. Linkując podstronę pozycjonowanie strony, umieszczam odnośnik na istotnych podstronach pod takim samym jak nazwa podstrony lub zbliżonym anchorem. Dbam w czasie linkowania o odpowiedni znacznik title. Ważne jest też to, by unikać linkowania z anchorów czytaj więcej, tutaj, przejdź do oferty itp.

Przyjazne adresy URL

W czasach królowania darmowych CMS-ów jak WordPress, czy PrestaShop wciąż jeszcze zdarza się właścicielowi lub administratorowi zapominać o odpowiedniej optymalizacji adresów url. Tam, gdzie jest to zasadne, trzeba umieścić najważniejsze słowo kluczowe przypisane do wybranej podstrony. Istotny element to składnia i odpowiednia długość całego adresu URL.

Przykład poprawnego zestawienia tytułu z adresami URL:
Pozycjonowanie stron. Oferta i cennik – SEO Mariusz
seomariusz.pl/pozycjonowanie-stron

Optymalizacja treści względem przypisanego słowa kluczowego

Słowo kluczowe przypisane do podstrony informacyjnej pt. pozycjonowanie strony, powinno pojawić się jej w tytule oraz metadanych. Tworząc treść do tej podstrony, ważne jest jej odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. To znaczy, że przypisane słowo kluczowe powinno zostać powielone włącznie ze znacznikami odpowiednią ilość razy. Wszystko po to, by podstrona mogła zostać przypisana do odpowiedniej kategorii i analizujący ją robot zrozumiał, że wyczerpuje temat pozycjonowania strony. Wartą wdrożenia praktyką w pozycjonowaniu stron www jest odmiana słów kluczowych przez przypadki oraz korzystanie z synonimów. W zasadnych sytuacjach warto wykorzystać słowa z długiego ogona.

Wyeliminowanie duplikacji treści

Duplikacja treści w kontekście pozycjonowania stron internetowych to złożony problem, który warto szybko rozwiązać.
Dotyczy np. sytuacji, gdzie w indeksie wyszukiwarki znajdują się podstrony zarówno z przedrostkiem www, jak i bez niego. W takim przypadku rozwiązaniem jest zastosowanie odpowiedniego przekierowania 301. Warto zaraz po wdrożeniu strony skorzystać z Google Search Console i zadbać o to, by indeksowany był tylko domyślny adres.
Duplikacja treści dotyczy sytuacji, gdy korzystamy np. z opisu produktu udostępnionego przez dostawcę. W przypadku sklepów internetowych skuteczne pozycjonowanie produktu, który zaopatrzony jest w zduplikowany opis, będzie w zasadzie niemożliwe.

Zapobieganie kanibalizacji słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach to uporczywy problem. Sytuacja ma miejsce wtedy, gdy na etapie optymalizacji strony popełniono błąd i przypisane do jednej podstrony słowo kluczowe pojawia się na innych podstronach zbyt często.
W takim przypadku zwykle występuje niestabilność wyników pozycjonowania przez to, że słabsza podstrona jest wybierana przez algorytm jako trafniejszy wynik wyszukiwania i pojawia się na dalszych pozycjach. Rozwiązanie problemu następuje zwykle przez ograniczenie stosowania słów kluczowych na tych podstronach, które nie powinny być wyświetlane jako wynik konkretnego zapytania.

Szybkość wczytywania strony i jej mobilność

Szybkie wczytanie strony oszczędza czas i poprawia doznania. To jeden z istotnych czynników, który ma wpływ na skuteczne pozycjonowanie witryny. Pomocny w skróceniu czasu wczytywania strony jest system PageSpeed Insights. Korzystający z niego webmasterzy zyskują informacje o tym, które elementy powinni poprawić, żeby strona wczytywała się szybciej.
21 kwietnia 2015 roku to dzień, który przez wielu został uznany za wyjątkowy. Od tego dnia fakt dostosowania witryny pod urządzenia mobilne stał się istotnym czynnikiem rankingowym. Upływający czas i kolejne aktualizacje algorytmu potwierdzają to, że zmierzamy w kierunku pełnej mobilności wyników wyszukiwania. To znaczy, że rozsądnie zadbać o to, by użytkownik telefonu mógł swobodnie korzystać z firmowej witryny. Każdy właściciel strony lub webmaster może wykonać udostępniony przez Google test – https://search.google.com/test/mobile-friendly, by przekonać się, czy testowana witryna jest mobilna.

5.

Pozycjonowanie stron krok po kroku.

Analiza i audyt witryny

Początek procesu pozycjonowania zwykle poprzedza analiza witryny. Wykonuje się ją na etapie nawiązywania współpracy. Zakres analizy witryny nie jest ściśle określony. Zwykle obejmuje oględziny kondycji witryny, indeksowanie, profil backlinków. Wnioski z podstawowej analizy strony są podstawą do sformalizowania współpracy.
Pozycjonowanie strony przez profesjonalnego specjalistę rozpoczyna kompletny audyt SEO. To szczegółowe oględziny, których dokonuje się na podstawie zebranych informacji. Podsumowanie audytu SEO stanowi raport. W nim opisywane jest to, które elementy witryny wymagają natychmiastowej poprawy. Zdarza się, że w takim opracowaniu wyszczególnione są też elementy, które działają bez zarzutu.
Audyt witryny ułatwia stworzenie planu prac i zrozumienie, ile wysiłku należy włożyć, aby była ona zgodna z wytycznymi Google i łatwa w obsłudze. To swojego rodzaju plan działań, który warto aktualizować.

Dobór słów kluczowych

Dobranie odpowiednich słów kluczowych to najistotniejszy krok. Bez tego pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego w zasadzie nie ma sensu. Ta czynność powinna być wykonana na etapie planowania strony www. Przed przygotowaniem opisów. Częsty brak doboru odpowiednich słów kluczowych i optymalizacja pod nie wychodzi na jaw dopiero przy okazji audytu SEO. Jeżeli pozycjonowanie strony ma mieć sens, trzeba wybrać słowa kluczowe, które:

  • są wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarki (narzędzia ułatwiające weryfikację to Ubersuggest, Google Trends, Google Keywords Planner, Senuto, Semstorm);
  • są precyzyjne, związane z ofertą (opisem oferty) i informacjami na konkretnej podstronie;
  • odpowiadają intencji użytkownika (zakup lub skorzystanie z oferty – np. pozycjonowanie strony cena , pozyskanie informacji – np. słowo kluczowe – na czym polega pozycjonowanie strony).

Wyróżnia się kilka typów słów kluczowych, które brane są pod uwagę. To frazy kluczowe brandowe (nazwa firmy, nazwa marki), generyczne (ogólne 1-2 wyrazowe słowa kluczowe), poradnikowe (zawierają 3 lub więcej wyrazów i są zwykle tytułami artykułów), long tail (szczegółowe sprzedażowe frazy kluczowe).

Przygotowanie do optymalizacji

Złożony proces SEO wymaga przygotowań praktycznie w każdym przypadku. Agencja SEO lub specjalista SEO na tym etapie zwykle przygotowuje plan wdrożenia, który rozpisywany jest w dzienniku SEO. Uwzględnia w nim wnioski z audytu. Zapisuje konkretne rozwiązania (np. modyfikacje do wdrożenia w pliku .htaccess, treści na stronę). Wszystko po to, by optymalizacja przebiegła sprawnie i bez szkody dla poprawianej strony.

Optymalizacja strony

W zależności od założeń opisanych w planie wdrożenia następuje całościowa lub częściowa optymalizacja strony. Poprawiane są między innymi tytuły, adresy URL, treść, metadane, czas wczytywania i wiele innych elementów. Wszystko po to, by strona była użyteczna i przyjazna szczególnie dla użytkownika. Istotne jest to, by etapowe oraz całościowe (niewielkie zmiany) zapisane zostały w dzienniku SEO. To ułatwi wprowadzenie ewentualnych korekt. Dziennik SEO to często excel z informacjami, który ratuje i pomaga oszczędzić wiele roboczogodzin.

Analiza skuteczności

Dobry specjalista SEO wie i uświadamia klienta o tym, że optymalizacja strony to proces ciągły. Po wprowadzeniu niezbędnych poprawek konieczna jest analiza skuteczności. Moment jej przeprowadzenia to zwykle 2-3 tygodnie po wprowadzeniu zmian. W zależności od wniosków wprowadza się korektę ustawień. Po osiągnięciu pierwszych celów optymalizacja i analiza jej skuteczności to cykliczne działania, które ułatwiają między innymi skuteczne pozycjonowanie strony.

6.

Narzędzia pomocne przy pozycjonowaniu strony i sprawdzaniu efektów.

1. Google Search Console – podstawowy system, który zna większość webmasterów. Zweryfikowanie witryny w tym programie jest bezpłatne i proste. Za jego pomocą można między innymi zgłaszać witrynę i jej podstrony do indeksu wyszukiwarki, monitorować skuteczność, dowiadywać się o błędach.
2. Google Analytics – darmowy system do monitorowania ruchu i konwersji. Odpowiednio skonfigurowany ułatwia m.in. zrozumienie potrzeb użytkowników oraz kontrolę opłacalności np. pozycjonowania.

7.

Korzyści wynikające z pozycjonowania.

W pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach inwestuje się po to, by firmowa witryna była częściej sugerowana jako najtrafniejszy wynik wyszukiwania dla konkretnego zapytania.
Skuteczne pozycjonowanie przekłada się na częstszą liczbę odwiedzin pozycjonowanej witryny. To automatycznie zwiększa ilość konwersji (więcej sprzedanych produktów lub zapytań o usługi).
Pozycjonowanie pozwala dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy docelowej i uzyskać optymalny koszt pozyskania klienta.
Do wymienionych wyżej korzyści pozycjonowania dołącza również przewaga nad konkurencją, poprawa wizerunku firmy, wzrost rozpoznawalności marki oraz większa wiarygodność firmy.

8.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Obecnie w niszowych branżach można jeszcze rozważyć pozycjonowanie stron samemu. Pracując zgodnie z wyżej wymienionym planem, jedyny koszt pozycjonowania to roboczogodziny poświęcone na dopracowanie strony.
W większości przypadków dopasowanie strony do wytycznych wyszukiwarki i prześcignięcie konkurencji wymagać będzie realizacji rozszerzonego planu. Założenia, które często przygotowuje agencja SEO, specjalista SEO albo freelancer SEO obejmują (np. dla rozbudowanego serwisu/sklepu internetowego) wycenę:

  • konsultacji i analiz SEO – od 50 zł netto do 300 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę;
  • audytu SEO – średnio 5000 zł netto;
  • optymalizacji strony – od 250 zł netto za godzinę pracy programisty i webmastera – średnio 5000 zł netto za usługę;
  • link buildingu – średnio 3000 netto/mc;

9.

Koszt pozycjonowania, który przyjmuje na siebie dobra agencja SEO, specjalista SEO, freelancer SEO.

  • program do analizy linków (np. Ahrefs lub MajesticSEO) – 99,99 USD/miesiąc;
  • programy ułatwiające wykonanie audytu strony lub rozwiązanie problemu (np. Screaming Frog, Log file analyser) – od 99 £ do 149 £/rok;
  • program ułatwiający analizę postępu prowadzonych działań lub monitoring pozycji (np. Senuto, Semstorm) – od 99 zł/miesiąc;
  • proxy ułatwiające wielokrotne odpytywanie np. Google – od 73,80 zł/miesiąc;
  • koszt stworzenia treści na stronę www (SEO copywriting) lub do dystrybucji – od 15 zł netto za 1000 zzs;
  • opłaty moderacyjne lub za publikację artykułu sponsorowanego – od 7,38 zł do 6150 zł;
  • zależny od rozmiarów koszt utrzymania i rozwoju zaplecza (serwer, dedykowane adresy IP, domeny, treść itd.).

10.

Ile wynoszą wynagrodzenia w branży SEO?

Pracownicy branży SEO tytułowani są różnymi stopniami wtajemniczenia. Najpopularniejsze z nich to młodszy specjalista SEO (mediana w 2018 roku – 2250 zł), specjalista SEO (mediana w 2018 roku – 3250 zł), starszy specjalista SEO (mediana w 2018 roku – 4500 zł), kierownik działu SEO (mediana w 2018 roku – 6500 zł). Odłam stanowi freelancer SEO (mediana w 2018 roku – 4750 zł) i właściciel agencji SEO (mediana w 2018 roku – 10000 zł).
Źródło danych: https://www.silesiasem.pl/ile-zarabia-pozycjoner-stawki-w-polsce-w-2018-roku
Każdego roku informacje o wynagrodzeniach w branży SEO są aktualizowane. Niektóre agencje SEO publikują na swoich stronach informacje o nich.

11.

Modele rozliczeń i korzyści wynikające z zatrudnienia specjalisty lub agencji SEO.

Pozycjonowanie strony rozliczane jest zwykle w modelu abonamentowym i rzadziej za efekt. Dziś w ramach abonamentu prowadzone są prace związane z rozwojem i poprawą widoczności całej witryny. Klient często otrzymuje rozwiązania, które nawet po ustaniu współpracy stają się jego własnością. Do monitorowania pozycji przyjmowana jest większa ilość słów kluczowych. Szerokie działanie jest bezpieczniejsze i korzystniejsze w dłuższej perspektywie. Nie ma mowy o umowie z długim okresem wypowiedzenia i karach za jej zerwanie. Zrozumiałe raporty są omawiane w cyklach miesięcznych.
Specjalista SEO na pokładzie lub współpraca z agencją specjalizującą się w pozycjonowaniu stron to oszczędność czasu. Jako klient musisz jasno wyznaczyć cele. Zapisy umowy powinny być precyzyjne i zrozumiałe dla każdej strony. Po nawiązaniu współpracy zyskasz dostęp do wiedzy, reakcje bez zwłoki na działania konkurencji lub zmiany algorytmu.

12.

Opcjonalna pomoc dla pozycjonera ze strony właściciela witryny w czasie pozycjonowania strony.

Pozycjonowanie firmowej strony może być skuteczniejsze, jeżeli w czasie realizacji usługi zadbasz o systematyczną aktualizację firmowych profili społecznościowych. Unikaj tylko kopiowania treści bezpośrednio z witryny. Pamiętaj za to, by zostawić odnośnik do linkowanej strony.
Druga z możliwości na wsparcie pozycjonowania strony to zakładanie firmowych wizytówek w bezpłatnych znanych serwisach. To między innymi Panorama Firm, Yellow Pages, Zumi, czy Yelp. Tworząc wizytówkę firmy, warto zamieścić w opisie wszystkie istotne informacje. Ważne, by opis był unikalny. Uzupełnienie treści ofertowej powinny stanowić dane firmy oraz adres strony lub sklepu internetowego.
Aktualizacja wizytówki w usłudze Google Moja Firma to kolejna z możliwości wsparcia pozycjonowania. Zawsze wtedy, gdy pojawia się nowy produkt, artykuł, promocja, warto opublikować powiadomienie.
Firma lub jej ekspert, który udziela się na forach, grupach dyskusyjnych lub do artykułów, może zadbać o to, by publikowane informacje zawierały odnośnik do konkretnej podstrony.
Rozwój bloga/aktualności i dbałość o unikalność treści to także dodatkowa możliwość wsparcia pozycjonowania strony.
Przemyślany system oceny produktów i komentarzy może stać się dobrym wsparciem pozycjonowania. Ten temat oraz informacje związane z sezonowością, zmianami oferty i cen, warto przedyskutować ze specjalistą lub przedstawicielem agencji SEO.
Nie bez znaczenia w procesie pozycjonowania strony jest szybki przepływ informacji. To ważne szczególnie wtedy, gdy zmiany wprowadzane na stronie muszą zostać zaakceptowane przez właściciela.

13.

Pozycjonowanie lokalne małego biznesu.

Firma o regionalnym lub lokalnym zasięgu działania może inwestować w pozycjonowanie lokalne. Często mieszkańcy miasta szukają firm oferujących produkty lub usługi w konkretnym mieście. Zdarza się, że średnia miesięczna liczba zapytań dla lokalnych fraz kluczowych przekracza kilka tysięcy.
Decydując się na pozycjonowanie lokalne, pamiętaj, że zagospodarowanie wizytówki Google Moja Firma oraz dbałość o pozytywne opinie i oceny poprawi skuteczność prowadzonych działań. Plan na pozycjonowanie lokalne nie różni się wiele od tego, który dotyczy pozycjonowania ogólnego lub międzynarodowego. Specjalista SEO lub agencja kładzie nacisk na to, by dopasować ofertę pozycjonowanej firmy do regionalnych zapytań i linkować ją głównie ze źródeł związanych z miastem lub regionem.
Pozycjonowanie lokalne daje szerokie możliwości dotarcia do klienta korzystającego z wyników organicznych albo mapek Google. Inwestycja w tę usługę jest opłacalna dla przedsiębiorcy z miasta Wrocław, Poznań, Grudziądz, Kraków, Lublin, Bielsko-Biała, Jasło, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Legnica, Katowice, Legionowo, Lubin, Mysłowice, Gliwice, Koszalin, Jelenia Góra, Radom, Zabrze, Radzymin, Łódź, Toruń, Nowy Sącz, Ostrów Wielkopolski, Skierniewice, Rzeszów, Siedlce, Białystok, Myślenice, Częstochowa, Bochnia, Tarnów, Jaworzno, Biała Podlaska, Bytom, Tarnowskie Góry, Ruda Śląska, Zamość, Bolesławiec, Jędrzejów, Warszawa, Bydgoszcz i podobnych. Na pozycjonowaniu lokalnym skorzystać mogą mieszkańcy mniejszych lub ościennych miejscowości.

14.

Wskazówki Google dla webmasterów.

Dobre praktyki SEO i wskazówki dla webmasterów dostępne są pod tymi adresami:
https://support.google.com/webmasters/answer/7451184
https://support.google.com/webmasters/answer/35769
pozycjonowanie stron
Dobrym pomysłem jest śledzenie oficjalnego bloga dla webmasterów, który znajduje się pod adresem:
https://webmasters.googleblog.com/

15.

Społeczności SEO, które wspomagają osoby trudniące się pozycjonowaniem stron.

https://www.facebook.com/groups/496083163758299/ – grupa SEO/SEM Polska na Facebooku
https://productforums.google.com/forum/?hl=pl#!categories/webmaster-pl/ – Forum Google dla Webmasterów
http://www.forum.optymalizacja.com/ – Największe polskie forum SEO

16.

Pozycjonowanie stron www w Google a dystrybuowane informacje.

Przeszukując internet, bez względu na intencję (informacje o pozycjonowaniu strony www lub oferta i cena pozycjonowania), natkniesz się na nieprawdziwe informacje.
Prawdą jest, że SEO to proces. Wymaga zaangażowania i systematyczności. Zgadza się to, że Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy, przez co pozycjonowanie strony wymaga dodatkowej uwagi.
Mit SEO to informacja o tym, że pozycje osiągnięte raz dane są na zawsze. Nie jest prawdziwe stwierdzenie, że istnieje uniwersalny zestaw działań, który umożliwia szybkie osiągnięcie najwyższych pozycji. Pozycjonowanie strony z gwarancją to zwykły chwyt marketingowy. Uczciwy specjalista SEO nie zagwarantuje osiągnięcia i utrzymania pozycji.

17.

Wybrane źródła informacji na temat SEO, e-commerce, pozycjonowania stron.

  • Google – https://www.google.com/search/howsearchworks/algorithms/
  • Gemius
  • Seroundtable
  • IAB Polska
  • ThinkWithGoogle
  • BusinessInsider
  • Mobirank

Jeżeli po przeczytaniu tego artykułu masz dodatkowe pytania, chętnie ci na nie odpowiem. Skontaktujesz się ze mną telefonicznie – 607308754 lub mailowo – czesc@seomariusz.pl. Klikając pozycjonowanie strony cennik, przejdziesz do mojej oferty.