• Chełmża, Toruń, Bydgoszcz, Zdalnie
  • czesc@seomariusz.pl
  • +48 607 308 754

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) to cykliczne działania on-page i off-page. Ich celem jest wypracowanie możliwie najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Konsekwencją skutecznego pozycjonowania strony jest rosnąca sprzedaż lub liczba pozyskanych leadów. Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego na temat pozycjonowania.

Spis treści:
1. Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?
2. Jak działa wyszukiwarka internetowa?
3. Istotne czynniki, które decydują o skutecznym pozycjonowaniu strony.
4. Odpowiednia strona firmowa lub sklep internetowy.
5. Pozycjonowanie stron www krok po kroku.
6. Narzędzia pomocne przy pozycjonowaniu strony i sprawdzaniu efektów.
7. Kiedy warto rozważyć inwestycję w SEO strony?
8. Policzalne i pośrednie korzyści SEO.
9. Pozycjonowanie stron cennik. Ile kosztuje SEO? Modele rozliczeń.
10. Koszt pozycjonowania, który przyjmuje na siebie dobra agencja SEO, specjalista SEO, freelancer SEO.
11. Korzyści zatrudnienia specjalisty od SEO.
12. Opcjonalna pomoc dla specjalisty SEO.
13. Ile wynoszą wynagrodzenia w branży SEO?
14. Współpraca z agencją SEO.
15. Outsourcing SEO.
16. Inwestycja w pozycjonowanie lokalne.
17. Wskazówki Google dla webmasterów.
18. Społeczności SEO pomocne dla osób, które realizują pozycjonowanie stron samemu.
19. Pozycjonowanie stron www w Google a dystrybuowane informacje.
20. Wybrane źródła informacji na temat SEO, e-commerce, pozycjonowania stron.
21. Jak się nauczyć pozycjonowania stron?
22. Kiedy warto inwestować w kurs pozycjonowania stron?
23. Kiedy pozycjonowanie stron samemu ma sens?
24. SEO a analiza efektów.

1.

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?

Budowa listy wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google to dwa stałe elementy. Płatne wyniki, czyli reklamy widzimy zwykle w górnej i dolnej części strony. Środek zajmują organiczne (naturalne) wyniki wyszukiwania.

Rozszerzoną stronę wyników wyszukiwania zobaczą użytkownicy komputera. Często są to:

  • przypisy;
  • mapki;
  • reklamy produktowe;
  • ponadstandardowe informacje, które dopasowane zostały do konkretnego zapytania.

Osoby, które wyszukują informacji za pomocą telefonu, zobaczą tylko najważniejsze płatne oraz bezpłatne wyniki. Widok strony wyników wyszukiwania jest cyklicznie aktualizowany.

2.

Jak działa wyszukiwarka internetowa?

Użytkownik korzystający wyszukiwarki otrzymuje w odpowiedzi na zapytanie zwykle dziesięć najtrafniejszych wyników wyszukiwania. Informacje pochodzą z zasobów wyszukiwarki. To indeks stron, który tworzą programy zwane robotami. Roboty Google skanują napotkaną stronę. W tym czasie dokonują jej oceny. Ocena dokonywana jest na podstawie wielu kryteriów. Zadaniem robota Google jest ciągłe zbieranie informacji oraz ich ocena.

Kolejność prezentacji wyników wyszukiwania nie jest przypadkowa. Za sortowanie stron do każdego zapytania odpowiada algorytm. Jego celem jest zaspokojenie potrzeb użytkownika. Algorytm korzysta z ponad 200 czynników rankingowych. Ocenie podlega treść na stronie, UX strony, linki zewnętrzne.

3.

Istotne czynniki, które decydują o skutecznym pozycjonowaniu strony.

Treść na stronie

Celem właściciela witryny powinno być to, by dostarczyć oczekiwane i wyczerpujące określony temat treści. Kryterium to pasuje do opisu produktu lub artykułu na blogu. Każdy napisany tekst powinien być unikalny. To znaczy, że nie powinien pojawić się na żadnej innej stronie.

Struktura i funkcjonalność

Już na etapie projektowania strony warto zadbać o najważniejsze elementy. Szybkość wczytywania i swoboda korzystania ze strony. Odpowiedni opis produktu lub usługi, artykuł. Prosta nawigacja. Cel nadrzędny to ułatwienie użytkownikowi witryny dotarcia do oczekiwanych informacji. Podobnie robot Google musi w określonym czasie przeanalizować i zrozumieć witrynę.

Linki zewnętrzne

Linki zewnętrzne miały i mają istotny wpływ na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. Na przestrzeni lat zmieniło się podejście do oceny tego czynnika. Obecnie istotne jest to, by profil linków stanowiły silne witryny i był on naturalny. W przeszłości liczyła się ilość odnośników ze stron linkujących.

4.

Odpowiednia strona firmowa lub sklep internetowy.

SEO strony przyniesie więcej korzyści zawsze wtedy, gdy jego podstawę stanowi dobrze przygotowana witryna. Istotna jest więc dbałość o:

Architektura informacji na stronie

Zadbaj o to, by każdy zainteresowany szybko dotarł do interesujących go informacji. Każda istotna podstrona (np. oferta SEO) powinna być wewnątrz witryny podlinkowana. Celem linkowania wewnętrznego jest prowadzenie użytkownika po interesujących go stronach. Linkowanie wewnętrzne można wykorzystać po to, by dystrybuować siłę przekazywaną przez linki zewnętrzne. Planując nową stronę firmy, warto rozrysować schemat linkowania wewnętrznego. Zachowanie go do etapu pozycjonowania jest wskazane. Zalecane jest to, by z indeksowania wykluczyć podstrony, które nie powinny się tam znaleźć. Mowa tu np. o regulaminie, koszyku, czy koncie klienta.

Optymalizacja pod słowa kluczowe

Istotnym czynnikiem skutecznego SEO pozostaje optymalizacja pod słowa kluczowe. Na optymalizowanej podstronie w treści powinny znaleźć się potrzebne słowa kluczowe. Linkowanie wewnętrzne musi uwzględniać wybrane słowa kluczowe. Wskazówka! Nie linkujemy pod słowami kluczowymi: więcej, tutaj, przejdź do oferty itp.

Przyjazne adresy URL

W popularnym skrycie WordPress z rozszerzeniem WooCommerce. Podobnie w skrypcie PrestaShop. Wciąż obserwuję brak odpowiedniej optymalizacji adresów URL. Tam, gdzie jest to zasadne, trzeba umieścić najważniejsze słowo kluczowe przypisane do wybranej podstrony. Istotny element to składnia i odpowiednia długość całego adresu URL.

Przykład poprawnego zestawienia tytułu z adresami URL:
Pozycjonowanie stron. Oferta i cennik – SEO Mariusz
seomariusz.pl/pozycjonowanie-stron

Optymalizacja treści pod trafne słowa kluczowe

Optymalizacja treści jest często trudna. Przykładowy temat: pozycjonowanie stron Warszawa albo pozycjonowanie stron w Google Toruń. Kolejne działania:

  • szukam grupy słów kluczowych, które wyczerpują przykładowy temat pozycjonowanie stron Warszawa;
  • sprawdzam techniczne aspekty najlepszych treści dla najczęściej szukanego hasła;
  • piszę treść, w której tytule znajdzie się hasło pozycjonowanie stron Warszawa;
  • wyżej wymienione i podobne słowa kluczowe powielam w krótkim opisie oraz treści.

Chcę, by robot Google, Bing, Yahoo zrozumiał, że stworzona strona wyczerpuje temat. Zależy mi na tym, by algorytm pozycjonował ją wysoko pod hasłem pozycjonowanie stron Warszawa.

Wskazówka! Praktyką SEO jest odmiana słów kluczowych przez przypadki oraz wykorzystanie synonimów. W zasadnych sytuacjach warto wykorzystać słowa z długiego ogona.

Wyeliminowanie duplikacji treści

Duplikacja treści strony jest istotnym problemem. Dotyczy sytuacji, kiedy w zasobach wyszukiwarki znajdziesz:

  • podstrony z przedrostkiem www;
  • podstrony bez przedrostka www;
  • inne wariacje.

W takim przypadku rozwiązaniem jest zastosowanie przekierowania 301. Warto zaraz po udostępnieniu firmowej strony skorzystać z Google Search Console. To ułatwi zadbanie o indeksowanie właściwej wersji witryny.
Duplikacja treści dotyczy też sytuacji, gdy korzystamy np. z opisu produktu udostępnionego przez dostawcę.

Zapobieganie kanibalizacji słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych to uporczywy problem. Sytuacja ma miejsce zwykle wtedy, gdy na etapie optymalizacji strony popełniono błąd. Przypisane do jednej podstrony słowo kluczowe pojawia się na innych podstronach zbyt często. W następstwie tego skuteczne pozycjonowanie strony w Google jest utrudnione.
Kanibalizacja słów kluczowych powoduje niestabilność pozycji monitorowanych haseł. Dzieje się tak przez to, że słabsza podstrona jest sugerowana jako trafniejszy wynik wyszukiwania. Preferowany URL ma gorsze pozycje. Czasem znika z wyników wyszukiwania. Problem można rozwiązać np. przez odpowiednią optymalizację słabszej podstrony. Ważne! Nie warto rozwiązywać problemu kanibalizacji słowa kluczowego zaraz po jej wystąpieniu. Zjawisko po korekcie wyników wyszukiwania może samoistnie ustąpić.

Szybkość wczytywania strony i jej mobilność

Szybkie wczytanie strony oszczędza czas i poprawia komfort. To jeden z istotnych czynników, który ma wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Pomocny w skróceniu czasu wczytywania strony jest system PageSpeed Insights. Korzystający z niego webmasterzy otrzymują informacje o problemach, które warto rozwiązać.
21 kwietnia 2015 roku to dzień, który przez wielu został uznany za wyjątkowy. Od tego dnia fakt dostosowania witryny pod urządzenia mobilne stał się istotnym czynnikiem rankingowym. Kolejne aktualizacje algorytmu potwierdzają to, że zmierzamy w kierunku pełnej mobilności wyników wyszukiwania. To znaczy, że rozsądnie zadbać o dostosowanie firmowej witryny do urządzeń mobilnych. Sprawdź, czy twoja strona jest mobilna. Google test – https://search.google.com/test/mobile-friendly.

5.

Pozycjonowanie stron www krok po kroku.

Analiza i audyt witryny

Początek procesu pozycjonowania stron w Google zwykle poprzedza analiza witryny. Wykonuje się ją na etapie nawiązywania współpracy. Zakres analizy witryny nie jest ściśle określony. Zwykle obejmuje oględziny kondycji witryny, indeksowanie, profil back linków. Wnioski z podstawowej analizy strony są podstawą do sformalizowania współpracy.
Pozycjonowanie strony internetowej przez specjalistę SEO zwykle rozpoczyna kompletny audyt SEO. To wyjściowy dokument, który tworzony jest podstawie pochodzących z różnych źródeł informacji. W nim opisywane jest to, które elementy witryny wymagają natychmiastowej poprawy. Zdarza się, że w takim opracowaniu wyszczególnione są też elementy, które nie wymagają zmiany.

Audyt SEO ułatwia stworzenie planu prac. Pomaga zrozumieć, ile wysiłku należy włożyć w dopracowanie pozycjonowanej strony www. Stworzony na podstawie audytu plan działań warto aktualizować.

Dobór trafnych słów kluczowych

Dobranie trafnych słów kluczowych to najistotniejszy krok. Bez tego pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu internetowego w zasadzie nie ma sensu. Ta czynność powinna być wykonana na etapie planowania strony www. Przed przygotowaniem opisów. Często zły dobór słów kluczowych opisywany jest w audycie SEO. Jeżeli pozycjonowanie strony ma mieć sens, trzeba wybrać słowa kluczowe, które:

  • są wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarki;
  • są precyzyjne, związane z ofertą (opisem oferty) i informacjami na konkretnej podstronie.

Narzędzia ułatwiające weryfikację słów kluczowych:

  1. Ubersuggest;
  2. Google Trends;
  3. Google Keywords Planner;
  4. Senuto;
  5. Semstorm
  6. Ahrefs
  7. Surfer SEO.

Wyróżnia się kilka typów słów kluczowych, które brane są pod uwagę. To:

  • słowa kluczowe na brand (nazwa firmy, nazwa marki);
  • generyczne hasła (ogólne 1-2 wyrazowe słowa kluczowe);
  • poradnikowe słowa kluczowe (zawierają 3 lub więcej wyrazów i są zwykle tytułami artykułów);
  • long tail, czyli długi ogon (szczegółowe sprzedażowe frazy kluczowe).

Przygotowanie do optymalizacji

Złożony proces SEO wymaga przygotowań praktycznie w każdym przypadku. Specjalista SEO lub freelancer na podstawie wszystkich wiadomości przygotowuje plan optymalizacji. Uwzględnia w nim wnioski z audytu. Rozpisywany jest i odhaczany w dzienniku SEO. Dziennik SEO to często Excel z informacjami, który ratuje i pomaga oszczędzić wiele roboczogodzin. Zapisuje się w nim konkretne rozwiązania (np. modyfikacje). Wszystko po to, by optymalizacja przebiegła sprawnie i bez szkody dla poprawianej strony. Podobnie powinien postępować właściciel witryny, który decyduje się na pozycjonowanie stron samemu.

Optymalizacja strony

W zależności od założeń opisanych w planie wdrożenia następuje całościowa lub częściowa optymalizacja strony. Poprawiane są między innymi treści i wiele innych elementów. Wszystko po to, by strona była użyteczna i przyjazna szczególnie dla użytkownika. Istotne jest to, by etapowe oraz całościowe (niewielkie zmiany) odhaczane były w dzienniku SEO. To ułatwi wprowadzenie ewentualnych korekt.

Analiza skuteczności

Dobry specjalista SEO edukuje klienta. Informuje go, że optymalizacja strony to proces ciągły. Po wprowadzeniu niezbędnych poprawek konieczna jest analiza skuteczności. Moment jej przeprowadzenia to zwykle 2-3 tygodnie po wprowadzeniu zmian. W zależności od wniosków wprowadza się korektę ustawień. Dzięki temu skuteczne pozycjonowanie strony w Google jest rentowne.

6.

Narzędzia pomocne przy pozycjonowaniu strony i sprawdzaniu efektów.

1. Google Search Console. Bezpłatny system, który zna większość webmasterów. Umożliwia m.in. zgłoszenie witryny do indeksowania, monitorowanie skuteczności SEO lub stanu witryny.
2. Google Analytics. Darmowy system analityczny. Ułatwia zrozumienie potrzeb użytkowników firmowej witryny oraz kontrolę opłacalności np. pozycjonowania.

7.

Kiedy warto rozważyć inwestycję w SEO strony?

Wiele zależy od tego, gdzie aktualnie znajduje się Twoja firma. Dopiero rozpisujesz strategię marketingową? Możesz zlecić analizę opłacalności wdrożenia SEO do firmy. W opracowaniu znajdziesz informacje o kosztach SEO oraz potencjalne korzyści. Na podstawie tych informacji łatwo wyliczysz rentowność inwestycji.

Prowadzisz firmę dłużej? Szukasz dodatkowych możliwości pozyskania klienta z internetu? SEO może być opłacalną inwestycją. Zdominowanie lokalnego rynku. Przemyślana budowa szerokiej widoczności w wyszukiwarce. Często gwarantują rentowność inwestycji.

Każdy czas jest dobry na inwestycję w SEO pod warunkiem opłacalności tej decyzji. Korzyści finansowe lub wizerunkowe oszacujesz we własnym zakresie.

8.

Policzalne i pośrednie korzyści SEO.

Przychód do policzalna korzyść SEO. Znając go, bez trudu oszacujesz dochód. Informacje o przychodzie pochodzącym z SEO znajdziesz w dobrze skonfigurowanym Google Analytics. Zwykle we wierszu Organic Search.

Pośrednie korzyści, które dowozi pozycjonowanie strony internetowej firmy to przewaga konkurencyjną i wzrost rozpoznawalności. Możemy doszukiwać się dodatkowych korzyści SEO w tej części. Nie zawsze będą one tak istotne, jak wspomniany przychód.

9.

Pozycjonowanie stron cennik. Ile kosztuje SEO? Modele rozliczeń.

Cennik SEO nie będzie dla Ciebie ważny, jeżeli zdecydujesz się na pozycjonowanie stron samemu. Kluczowym kosztem w tym przypadku będzie czas. Gotówkę przeznaczysz na wiedzę lub pozyskanie jakościowych linków. Nie masz gwarancji powodzenia, że decyzja o pozycjonowaniu strony samemu będzie słuszna.

Cennik pozycjonowania strony internetowej przybiera różne formy. Zlecający SEO płacą w zależności od pozycji wybranych słów kluczowych (model rozliczenia za efekt). Zwykle kilkadziesiąt złotych za każde hasło. Łączny rachunek sięga często kilku tysięcy złotych. Tego rodzaju rozliczenie nie zawsze jest korzystne dla zlecającego. Pozycjonowanie stron www tylko na wybrane frazy bywa nieopłacalne.

Agencje SEO i freelancerzy stosują rozliczenie abonamentowe. Jest optymalne. Zleceniodawca płaci ustaloną kwotę za realizację zapisanych w umowie zadań. To między innymi:

  • konsultacja SEO – od 50 zł netto do 300 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę;
  • audyt SEO – nawet 5000 zł netto;
  • optymalizacja strony;
  • link building łączony z innymi działaniami – średnio 3000 netto/miesięcznie;

Ważne jest to, by wśród zapisów umowy znalazły się informacje o celu. Prócz zleconych zadań (optymalizacja, link building) powinien być nadrzędny do osiągnięcia.

Cel, który wyznaczam na każde podjęte pozycjonowanie stron internetowych

  • przychód mieszczący się w widełkach;
  • liczba leadów.

10.

Koszt pozycjonowania, który przyjmuje na siebie dobra agencja SEO, specjalista SEO, freelancer SEO.

  • program do analizy linków (np. Ahrefs lub MajesticSEO) – 99,99 USD/miesiąc;
  • programy ułatwiające wykonanie audytu strony lub rozwiązanie problemu (np. Screaming Frog, Log file analyser) – od 99 £ do 149 £/rok;
  • program ułatwiający analizę postępu prowadzonych działań lub monitoring pozycji (np. Senuto, Semstorm) – od 99 zł/miesiąc;
  • proxy ułatwiające wielokrotne odpytywanie np. Google – od 73,80 zł/miesiąc;
  • SEO copywriting – od 15 zł netto za 1000 zzs;
  • opłaty moderacyjne lub za publikację artykułu sponsorowanego – od 7,38 zł do 6150 zł;
  • koszt utrzymania i rozwoju zaplecza (serwer, dedykowane adresy IP, domeny, treść itd.).

11.

Korzyści zatrudnienia specjalisty od SEO.

Dobry specjalista SEO zadba o skuteczne pozycjonowanie strony w Google. Swoją pracą zwiększy przychody firmy. Przyczyni się też do poprawy skuteczności innych aktywnych form marketingu.

Skuteczny specjalista SEO w firmie to koszt. Dodatkowym obciążeniem dla firmy będzie zapewnienie mu finansowania. Współpraca z niezależnym ekspertem lub outsourcing SEO to często bardziej opłacalna inwestycja.

12.

Opcjonalna pomoc dla specjalisty SEO.

Pozycjonowanie stron internetowych właściciel witryny we współpracy ze specjalistą SEO może wspomagać. Lista ważnych czynności do wykonania:

  • przemyślany udział w dyskusjach na branżowych forach lub grupach społecznościowych;
  • przemyślane komentarze publikacji;
  • aktualizacja firmowych profili społecznościowych;
  • zakładanie firmowych wizytówek w bezpłatnych serwisach typu Panorama firm, Yellow Pages, Yelp;
  • rozwój profilu Google Moja Firma;
  • aktualizacja bloga;
  • moderacja komentarzy lub systemu oceny produktów

Nie bez znaczenia w procesie pozycjonowania strony jest szybki przepływ informacji. To ważne szczególnie wtedy, gdy zmiany wprowadzane na stronie muszą zostać zaakceptowane przez właściciela.

13.

Ile wynoszą wynagrodzenia w branży SEO?

Hierarchia stanowisk w branży SEO jest zróżnicowana względem stażu pracy i doświadczenia. Popularne stanowiska i płace według danych z https://www.silesiasem.pl (2018 rok):

  • młodszy specjalista SEO (mediana w 2018 roku – 2250 zł);
  • specjalista SEO (mediana w 2018 roku – 3250 zł);
  • starszy specjalista SEO (mediana w 2018 roku – 4500 zł);
  • kierownik działu SEO (mediana w 2018 roku – 6500 zł).

Rozszerzenie względem pracowników etatowych będzie:

  • freelancer SEO (mediana w 2018 roku – 4750 zł);
  • właściciel agencji SEO (mediana w 2018 roku – 10000 zł).

Każdego roku informacje o wynagrodzeniach w branży SEO są aktualizowane. Niektóre agencje SEO publikują na swoich stronach informacje o nich.

14.

Współpraca z agencją SEO.

Współpraca z agencją SEO może być dla Twojej firmy korzystna. Po pierwsze dlatego, że poważny zleceniobiorca dysponuje niezbędnym zapleczem. Po drugie zyskujesz czas na to, by zająć się prowadzeniem firmy. Wreszcie wtedy, gdy w umowie znajdują się zapisy zabezpieczające interesy każdej strony. Inwestując w pozycjonowanie stron internetowych we współpracy z agencją SEO oczekuj zwrotu z inwestycji.

To jedyne sensowne kryterium wyboru agencji, która realizuje na zlecenie pozycjonowanie stron www. Usługi, które kupujesz w abonamencie, nie są same w sobie celem. Twoje firma musi zarabiać. Znane jest mi stwierdzenie, które mówi o tym, że nie można zagwarantować efektów pozycjonowania. Nikt normalny nie zagwarantuje konkretnego miejsca. Można jednak gwarantować zwrot z inwestycji zbliżony do określonego celu. Tego się trzymam.

15.

Outsourcing SEO.

Jeżeli dopiero czytasz co to pozycjonowanie stron. Przeglądasz oferty zawierające kurs pozycjonowania stron. Możesz nie być zaznajomiony z terminem outsourcingu SEO. Jeżeli zdecydujesz się na pozycjonowanie stron samemu, tego typu oferta jest dla Ciebie.

Outsourcing SEO to usługa zróżnicowana. Korzystający z oferty przedsiębiorcy mogą kupić treści lub zamówić linki. Mają możliwość skorzystania wyłącznie z pomocy programisty. Wreszcie mogą wynająć cały dział SEO. Taka oferta nie musi być droga. Jeżeli zdecydujesz się na jej wdrożenie, zwróć uwagę na terminy, ofertę oraz opinie. Z dystansem podchodź do firm, które działają na szeroką skalę.

16.

Inwestycja w pozycjonowanie lokalne.

Firma o regionalnym lub lokalnym zasięgu może inwestować w pozycjonowanie lokalne. Często mieszkańcy miasta szukają firm oferujących produkty lub usługi w konkretnym mieście. Zdarza się, że średnia miesięczna liczba zapytań dla lokalnych fraz kluczowych przekracza kilka tysięcy.

Pozycjonowanie stron www lokalnie jest ograniczone do konkretnego miasta albo obszaru. Mógłbym więc optymalizować pod konkretne miasta podstrony:

  • https://www.seomariusz.pl/pozycjonowanie-stron-warszawa
  • https://www.seomariusz.pl/pozycjonowanie-stron-torun
  • https://www.seomariusz.pl/pozycjonowanie-stron-krakow

W toku optymalizacji witryny zadam o to, by dopasować je do lokalnych zapytań. Wykorzystam do linkowania lokalne serwisy oraz wizytówkę Google Moja Firma.

Pozycjonowanie lokalne daje szerokie możliwości dotarcia do klienta korzystającego z wyników organicznych albo mapek Google. Z powodzeniem inwestują w nie lokalni przedsiębiorcy.

17.

Wskazówki Google dla webmasterów.

Dobre praktyki SEO i wskazówki dla webmasterów dostępne są pod tymi adresami:
https://support.google.com/webmasters/answer/7451184
https://support.google.com/webmasters/answer/35769
pozycjonowanie stron
Dobrym pomysłem jest śledzenie oficjalnego bloga dla webmasterów, który znajduje się pod adresem:
https://webmasters.googleblog.com/

18.

Społeczności SEO pomocne dla osób, które realizują pozycjonowanie stron samemu.

Jeżeli szukasz informacji o tym, jak nauczyć się pozycjonowania stron, koniecznie odwiedź:

https://www.facebook.com/groups/496083163758299/ – grupa SEO/SEM Polska na Facebooku
https://productforums.google.com/forum/?hl=pl#!categories/webmaster-pl/ – Forum Google dla Webmasterów
http://www.forum.optymalizacja.com/ – Największe polskie forum SEO

19.

Pozycjonowanie stron www w Google a dystrybuowane informacje.

Branża SEO jest przepełniona mitami. Bez trudu można w niej odkryć manipulacje i stosowanie półprawd.

Prawdą jest, że:

  • SEO to proces;
  • SEO wymaga zaangażowania i systematyczności;
  • systematyczne aktualizacje algorytmu wymuszają dodatkową uwagę.

Mit SEO to stwierdzenie o tym, że:

  • pozycje osiągnięte raz dane są na zawsze;
  • istnieje uniwersalny zestaw działań, który skuteczne SEO;
  • pozycjonowanie strony w Google na frazy gwarantuje sukces;
  • można gwarantować efekt pozycjonowania.

Uczciwy specjalista SEO pracuje po to, by osiągać wyznaczone cele.

20.

Wybrane źródła informacji na temat SEO, e-commerce, pozycjonowania stron.

  • Google – https://www.google.com/search/howsearchworks/algorithms/
  • Gemius
  • Seroundtable
  • IAB Polska
  • ThinkWithGoogle
  • BusinessInsider
  • Mobirank

21.

Jak się nauczyć pozycjonowania stron?

Jeżeli myślisz o karierze w branży SEO, najistotniejsza dla ciebie będzie praktyka. SEO własnych projektów, kurs pozycjonowania stron, praktyka i praca na stanowisku niższego szczebla. To podstawy. Zachowaj umiar w korzystaniu z książek, czy kursów pozycjonowania stron.

Jeśli chcesz zająć się SEO strony samodzielnie, masz do dyspozycji te same źródła. W mojej ocenie postąpisz rozsądnie, jeżeli zainwestujesz w podstawową wiedzę. Następnie wykupisz konsultacje SEO i wykorzystasz outsourcing w zakresie treści oraz pozyskiwania linków.

22.

Kiedy warto inwestować w kurs pozycjonowania stron?

W dobry kurs pozycjonowania stron, który autor cyklicznie aktualizuje, inwestuj wtedy, gdy potrzebujesz teorii. Pamiętaj jednak, że ukończenie kursu kosztuje czas. To teoria, z której wyciągniesz wiele informacji. Nie zagwarantuje, że osiągniesz zamierzony cel.

23.

Kiedy pozycjonowanie stron samemu ma sens?

SEO prowadzone samodzielnie ma sens tylko wtedy, gdy będziesz starać się osiągać realne cele. To czasochłonny proces. Jego realizacja wymaga zaangażowania. Na efekty poczekasz odpowiednio długo. Nawet kilkanaście miesięcy.

Wykorzystanie dostępnych na rynku rozwiązań znacząco dziś ułatwia samodzielne SEO. Jeżeli więc jesteś zdeterminowany. Decydujesz się przyjąć odpowiedzialność za efekty swoich działań. Już dziś możesz zaczynać. Powodzenia!

24.

SEO a analiza efektów.

Zakładam, że wiesz już co to pozycjonowanie stron i opanowałeś podstawy. Znasz cennik pozycjonowania stron. Wybrałeś agencję, specjalistę SEO, freelancera lub zajmujesz się SEO strony samodzielnie. Chcesz analizować efekty.

Nie ułatwię zadania. SEO to złożony proces, który dostarcza zróżnicowanych danych do analizy. Możesz analizować globalną widoczność w wynikach wyszukiwania. Dzienne pozycje. Rosnący ruch. Zakładam, że masz dobrze skonfigurowany Google Analytics. Wiesz jaką sprzedaż lub ile leadów pochodzi z każdego źródła ruchu. Policz rentowności SEO. Dowiesz się, czy odzyskujesz pieniądze zainwestowane w tę formę marketingu.

Jeżeli po przeczytaniu tego artykułu masz dodatkowe pytania, chętnie ci na nie odpowiem. Skontaktujesz się ze mną telefonicznie – 607308754 lub e-mail – czesc@seomariusz.pl. Klikając pozycjonowanie strony cennik, przejdziesz do mojej oferty.