Po co jest linkowanie wewnętrzne i jak je planować?

Linkowanie wewnętrzne (czyli z ang. internal linking) to dla wielu osób przede wszystkim sposób na to, by pomóc odbiorcom i potencjalnym klientom w poruszaniu się po stronie i intuicyjnym odnajdywaniu treści, które mogą być dla nich interesujące. Warto mieć jednak świadomość, że linkowanie wewnętrzne odgrywa również bardzo istotną rolę w procesie pozycjonowania stron. Przeczytaj, czym jest linkowanie wewnętrzne, czemu służy i w jaki sposób wykorzystywać je, aby wspierać SEO.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czym jest linkowanie wewnętrzne?
  • w jaki sposób wykorzystać linkowanie wewnętrzne przy pozycjonowaniu strony?
  • dlaczego bez zadbania o linkowanie wewnętrzne może być Ci ciężko zwiększyć ruch na stronie?
  • jak powinno wyglądać linkowanie wewnętrzne na stronie?

Czym jest linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne polega na umieszczeniu odnośników (linków,) wewnątrz witryny, które pozwalają łatwo poruszać się w jej obrębie. Linki te mogą być istotną wskazówką zarówno dla użytkowników, którzy poszukują określonych treści, jak i dla robotów Google. Linki (hiperłącza) są domyślnie oznaczone jako dofollow, co oznacza, że roboty podążają za nimi na poszczególne podstrony, co może w konsekwencji przełożyć się na lepszą pozycję witryny w wyszukiwarce Google.

Korzystny wpływ linkowania wewnętrznego na SEO

We wszystkich opracowaniach dotyczących pozycjonowania podkreśla się pozytywny wpływ linkowania wewnętrznego na SEO. Rzadko kiedy jednak tłumaczy się, jak wieloaspektowe są to korzyści:

  • masz możliwość optymalnie sterować przepływem ruchu na stronie, co powoduje, że roboty Google mogą szybciej i skuteczniej docierać do najatrakcyjniejszych podstron Twojej witryny:
  • indeksacja treści przez roboty Google przebiega szybciej, dlatego też szybciej są one widoczne w wyszukiwarce Google;
  • zmniejsza się współczynnik odrzuceń – odbiorcy szybko dostrzegają możliwości odnalezienia innych, atrakcyjnych treści w obrębie witryny, co powoduje, że zostają na niej dłużej. Zmniejsza się liczba osób, które zamykają witrynę po zapoznaniu się jedynie ze stroną główną.To może przełożyć się pozytywnie nie tylko na SEO, ale i na konwersję.
  • budowanie tematycznej domeny – dzięki linkowaniu wewnętrznemu roboty Google mogą łatwiej rozpoznać, czego dotyczy Twoja witryna i skojarzyć ją z odpowiednimi hasłami wpisywanymi w wyszukiwarkę.

Jak zwiększyć ruch na stronie wykorzystując linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne, które faktycznie ma przekładać się na wygodę dla użytkowników i korzyści w kontekście SEO wymaga przemyślanej strategii. Niekonsekwentne, przypadkowe linki w obrębie serwisu mogą wprowadzić dodatkowy chaos i sprawić, że użytkownicy będą sfrustrowani próbując odnaleźć jakieś treści. Lepszym pomysłem niż wrzucenie wybranych linków na stronę główną będzie dopracowanie sekcji: menu główne, menu boczne, nawigacja i stopka, a także umieszczenie linków w treści poszczególnych wpisów.

Menu główne pozwala najszybciej poznać strukturę strony i przemieszczać się pomiędzy poszczególnymi sekcjami. Powinno zawierać linki w formie anchor tekstu (podlinkowanego tekstu). Menu boczne to sprytny sposób na to, by dodatkowo zwiększyć ilość linków na stronie i usprawnić nawigację. W stopce możesz także przemycić linki obok najważniejszych informacji o stronie. Nawigacja typu „breadcrumps” pomaga użytkownikowi sprawdzić, w którym miejscu witryny aktualnie się znajduje i dotrzeć w inne miejsca. Warto zwrócić uwagę również na podpisanie i podlinkowanie grafik i fotografii zamieszczanych na stronie – tak, aby można było łatwo na nie trafić przez wyszukiwarkę Google.

Doczytaj koniecznie: https://www.seomariusz.pl/linkowanie-wewnetrzne-na-przykladzie-bloga-wordpress/