Wykorzystanie narzędzi typu Screaming Frog i Sitebulb do SEO

Każdy dobrze działający system składa się z elementów, zajmujących określone miejsce w szeregu i wykonujących ściśle sprecyzowane zadania. Zarząd ma asystentów, szef kuchni sous chefa, a wyszukiwarki posiadają roboty indeksujące, odwiedzające strony internetowe w celu zaindeksowania. Ich wzorem można przyjrzeć się witrynie, by przeprowadzić audyt SEO i wykryć ewentualne błędy.

Z artykułu dowiesz się:

  1. Czym jest crawlowanie?
  2. Wszystko, co musisz wiedzieć o Sitebulb
  3. W czym może pomóc Ci Screaming Frog?
  4. Czy warto wykorzystywać narzędzia do crawlowania strony internetowej?

Czym jest crawlowanie?

Crawler, zwany również botem, pełzaczem, czy pająkiem to wykorzystywany przez wyszukiwarki program pozwalający analizować zawartość, architekturę oraz kod witryn internetowych. Najpopularniejszymi crawlerami są Googleboty. Cały proces crawlowania polega na skanowaniu danych po to, by uporządkować je tak, aby odbiorcom zaprezentować obraz wiarygodnej i interesującej witryny. Zbieranie informacji odbywa się automatycznie, co jest niewątpliwą zaletą dla SEOwców, po których stronie pozostaje przygotowanie efektywnych strategii na podstawie prawidłowo wyciągniętych wniosków.

Wszystko, co musisz wiedzieć o Sitebulb

Sitebulb, jako jedno z narzędzi do optymalizacji stron internetowych, pozwala skutecznie skanować witryny, zbierać pożądane dane i raportować parametry takie jak:

  • indeksowanie,
  • struktura i duplikacja nagłówków,
  • przekierowania,
  • tagowanie,
  • bezpieczeństwo adresu URL,
  • duplikacja tytułów,
  • prawidłowe funkcjonowanie strony głównej oraz podstron,
  • indeks szybkości.

Zaletą tego narzędzia jest praktyczność przejawiająca się w intuicyjnej obsłudze, prostym interfejsie oraz czytelnych raportach, które pozwalają na skuteczne wykorzystywanie zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby posiadające mniejsze doświadczenie. Współpracuje z systemem Windows oraz macOS. Użytkownicy mają możliwość uruchomienia 14-dniowego bezpłatnego okresu testowego, a następnie mogą korzystać z licencji opartej na rozliczeniu miesięcznym lub rocznym.

W czym może pomóc Ci Screaming Frog?

Screaming Frog jest jednym z najpopularniejszych crawlerów skierowanych zarówno do analizy małych, jak i bardzo dużych serwisów. Zbiera i raportuje wiele kluczowych danych, wśród których wyróżnić można:

  • uszkodzone linki, błędy i przekierowania,
  • meta dane,
  • limity indeksowania,
  • zduplikowane treści,
  • zablokowane adresy URL,
  • kody odpowiedzi serwera,
  • protokoły (http i https).

Popularność tego narzędzia wynika przede wszystkim z szybkości działania oraz rozbudowanych funkcji. Współpracuje ono z systemem Windows, macOS i Ubuntu. Twórcy proponują użytkownikom zarówno wersję darmową, jak i płatną licencję. Pierwsza z opcji idealnie sprawdza się wśród odbiorców o mniejszych potrzebach analitycznych, pozwalając im bezkosztowo prowadzić skuteczne działania pozycjonowania stron.

Czy warto wykorzystywać narzędzia do crawlowania strony internetowej?

Audyty SEO są wieloetapowymi procesami. Bez nich techniczna optymalizacja stron internetowych byłaby jednak niekompletna. Crawlery pozwalają przyspieszyć te czasochłonne analizy i raportować wszelkie nieprawidłowości mogące utrudniać mechanizmy pozycjonowania. Warto stosować takie narzędzia otrzymując w zamian istotne statystyki i wskaźniki. Pożądane jest wykorzystać darmowe okresy próbne, by porównać wyniki uzyskane przez różne systemy do crawlowania i przekonać się, które rozwiązanie jest dla nas optymalne. Taka inwestycja w działania SEO zwróci się w postaci poprawnie działającej strony, o wzrostowej pozycji.