Pozycjonowanie salonu (fryzjer, kosmetyczka, manicure, podolog, masażysta)

Aktywność przedsiębiorcy w internecie jest konieczna, by dana marka mogła stać się bardziej rozpoznawalna na lokalnym rynku. Jednym z narzędzi pomocnych w tym zakresie jest pozycjonowanie salonu (fryzjer, kosmetyczka, manicure, podolog, masażysta) w wyszukiwarce zgodnie z wytycznymi dla webmasterów. Jakie korzyści daje umiejętne pozycjonowanie strony internetowej dla salonu fryzjerskiego, kosmetyczki czy masażysty? Jeśli chcesz poznać cenne informacje w tym temacie, zapoznaj się z naszym tekstem.

Pozycjonowanie w pigułce

To, czy dana strona internetowa będzie widoczna dla korzystających z wyszukiwarki internautów, zależy od wielu czynników. Płatne reklamy (np. Google Ads) są w takim przypadku użyteczne, ale nie stanowią jedynego sposobu na osiągnięcie celu. Niezbędnym działaniem jest także pozycjonowanie strony internetowej. Co to oznacza? Pozycjonowanie to praca nad stroną i jej otoczeniem -> działania, które sprawiają, że dana strona jest lepiej oceniana przez przeglądarkowe algorytmy. To właśnie od tej oceny w dużej mierze zależy miejsce witryny w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie SEO obejmuje szereg różnych technik działania. Należy do nich między innymi umiejętne stosowanie słów (fraz) kluczowych. Wyrażenia kluczowe to takie hasła, które użytkownicy sieci wpisują w przeglądarce, by móc odnaleźć pożądane informacje. Przykładowe frazy kluczowe w branży kosmetycznej to:

  • salon fryzjerski,
  • tania kosmetyczka,
  • tanie usługi kosmetyczne,
  • manicure,
  • podolog,
  • podolog cena,
  • usługi masażu,
  • masaż.

W przypadku tego sektora rynkowego warto również dodać nazwę miasta. W tym celu przeglądarka internetowa zwróci nam wyniki odpowiednie dla miejscowości, w której mieszka internauta. Wyżej wymienione frazy kluczowe to tzw. hasła konwertujące. Ich celem jest przyciągnięcie ruchu na stronę danego usługodawcy.

Oprócz tego, treści na stronie firmowej powinny zawierać także hasła informacyjne – są one wpisywane przez tych internautów, którzy poszukują wskazówek i porad w danym temacie. W przypadku branży kosmetycznej przykładowe hasła informacyjne to:

  • jakie korzyści daje masaż,
  • usługi masażu czy warto skorzystać,
  • podolog czym się zajmuje,
  • fryzjer w jakie ceny.

Kluczem do sprawnego pozycjonowania jest tworzenie takich treści dla stron internetowych, które są atrakcyjne pod kątem SEO. Oczywiście, ważna jest przy tym merytoryka oraz czytelność tekstu. Jeśli treść na firmowej witrynie będzie zbyt mocno nasycona frazami kluczowymi, efekt może być odwrotny:

  • klienci zrażą się do sprzedawcy, ponieważ tekst będzie trudny w odbiorze,
  • algorytmy przeglądarkowe mogą obniżyć rating dla danej witryny.

SEO a content marketing

Pozycjonowanie SEO salonu kosmetycznego czy zakładu fryzjerskiego to aspekt ważny, ale nie jedyny. Oprócz tego należy zadbać także o to, by treści na stronie internetowej zawierały wartościowe informacje. Takie działania określa się jako content marketing. W pewnym uproszczeniu metoda ta polega na dotarciu do klienta za pośrednictwem merytorycznych informacji. Nic nie stoi na przeszkodzie, by także tego typu treści (np. poradniki czy wpisy na blogu branżowym) były atrakcyjne pod kątem SEO. Trzeba jednak pamiętać, że w content marketingu główny nacisk kładzie się na kreowanie wizerunku marki jako profesjonalisty w danej dziedzinie.

Nie tylko pozycjonowanie SEO – o co jeszcze należy zadbać?

Oprócz pozycjonowania SEO trzeba zadbać także o to, by witryna firmowa była:

  • responsywna, tzn. dobrze wyświetlała się także na urządzeniach mobilnych,
  • szybko się ładowała,
  • była atrakcyjna z punktu widzenia UX design (z ang. UX oznacza User’s Experience, czyli doświadczenia użytkownika wskutek przeglądania strony internetowej). Na UX składają się, oprócz merytoryki treści, takie czynniki jak na przykład umiejętnie dobrana kolorystyka, wygodne menu itp.,
  • dobrze przygotowana wizytówka Google Firma (dawniej GMF, czyli Google Moja Firma). W tym celu warto zadbać na przykład o takie elementy jak zdjęcia danej placówki, informacje o godzinach pracy, profesjonalny feedback (udzielanie rzeczowych odpowiedzi na komentarze umieszczane przez klientów).

Pozycjonowanie strony firmowej SEO – we własnym zakresie czy z pomocą profesjonalisty?

W sieci można znaleźć wiele poradników odnośnie tego, jak zoptymalizować stronę internetową przedsiębiorstwa. Zawarte tam wskazówki są użyteczne, ale nic nie zastąpi wsparcia ze strony doświadczonej firmy specjalizującej się w marketingu online (do takich należy na przykład seomariusz.pl).

Dzięki skorzystaniu ze wsparcia zewnętrznego usługodawcy przedsiębiorca może skupić się na rozwijaniu prowadzonego biznesu. Firma działająca w zakresie marketingu internetowego zajmie się – oprócz optymalizacji SEO – także takimi działaniami jak na przykład:

  • ocena stopy zwrotu z inwestycji, tj. porównanie nakładów na marketing z osiągniętymi efektami w postaci dynamiki odwiedzin witryny firmowej, zapisów na newsletter czy współczynnika konwersji strony internetowej. Szczegółowe dane w tym zakresie można uzyskać np. dzięki Google Analytics,
  • wskazanie dalszych kierunków działania w zakresie marketingu internetowego.