Pozycjonowanie firmy handlowej (sklep internetowy, sklep osiedlowy, sklep branżowy)

Pozycjonowanie sklepu internetowego lub też innej placówki handlowej związanej z dowolną branżą to doskonały sposób na zwiększenie popularności firmy oraz generowanych w niej dochodów. Naturalnie im więcej klientów dowie się o sklepie oraz oferowanym w nim asortymencie, tym większe szanse na tzw. konwersję, czyli sprzedaż lub chociażby zapytanie o produkt. Wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, a im wyżej dany sklep prezentuje się w wynikach wyszukiwania Google, tym więcej użytkowników zainteresuje się oferowanymi produktami. Jak wskoczyć na pierwszą stronę wyszukiwarki Google i wyprzedzić konkurencję? Oto kilka praktycznych porad.

Co to jest i dlaczego warto zainteresować się pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie firmy handlowej lub dowolnego serwisu, bloga lub też sklepu internetowego to po prostu zestaw działań przeprowadzanych przez specjalistów SEO. Działania te polegają na sprawdzeniu parametrów wybranej strony, przeanalizowaniu pozycji tej strony względem konkurencji w tej samej branży oraz wdrożeniu rozwiązań, które mają na celu poprawę wyglądu strony (UX), jej szybkości, treści na stronie oraz — oczywiście — jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. 

Jakie są efekty pozycjonowania strony www?

Skutkiem poprawnie przeprowadzonych działań z zakresu pozycjonowania jest zwykle lepsza pozycja w wynikach organicznych, większa ilość wyświetleń danego sklepu lub serwisu oraz zwiększona konwersja, czyli sprzedaż oferowanych produktów lub też – chociażby – zapytań o oferowane produkty. Warto pamiętać, iż już samo przejrzenie asortymentu i zapamiętanie witryny www w pozytywny sposób może skutkować odwiedzeniem jej w przyszłości i dokonaniem zakupu lub poleceniem sklepu innym konsumentom. Co jest ważne w przedsięwzięciu, jakim jest pozycjonowanie? Porady w temacie i konkretne rozwiązania znajdziesz na tej stronie.

Słowa kluczowe na stronie www kluczem do mnóstwa klientów

Temat, jakim jest pozycjonowanie firmy handlowej, warto rozpocząć od kwestii słów kluczowych. Sklep internetowy lub dowolny sklep branżowy może być odnaleziony przez potencjalnych klientów na podstawie zamieszczonych na jego stronie słów, które internauci wpisują w Google. Specjaliści od pozycjonowania, potrafią wyszukać odpowiednie frazy kluczowe (taka jest ich profesjonalna nazwa), które najczęściej wpisywane są w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie firmy handlowej — Frazy kluczowe konwertujące

Jeśli handlujesz obuwiem, na Twojej stronie powinny znaleźć się słowa kluczowe związane z asortymentem. Przykładem mogą być użyte w treściach frazy: czarne buty sportowe damskie, czarne buty na platformie lub też skórzane buty męskie. Wskazane frazy mogą podnieść konwersję, czyli są nazywane konwertującymi. Słowa dobiera się do wybranej branży.

Pozycjonowanie firmy handlowej — Frazy kluczowe informacyjne

Sklep internetowy z obuwiem (i każdy inny)  powinien także posiadać bloga firmowego, na którym umieszczone będą artykuły informacyjne związane z asortymentem sklepu. Na blogu sklepu obuwniczego można więc umieścić poradnik ze słowem kluczowym: jak naprawić buty zamszowe lub też jakie buty do biegania. Wskazane frazy nazywa się informacyjnymi, a klienci szukają ich w celu znalezienia informacji o interesującym ich problemie. 

Jak tworzy się treści ze słowami kluczowymi? 

Treści na stronę witryny, jaką jest sklep internetowy lub np. sklep osiedlowy powinny być unikalne (czyli nieskopiowane), interesujące i zawierające odpowiednie słowa kluczowe. Tworzeniem tego tzw. contentu zajmują się copywritery, który piszą m.in.:

  • opisy produktów,
  • artykuły blogowe,
  • artykuły promocyjne i zewnętrzne,
  • treści eksperckie.

Budowanie pozycji eksperta, czyli stań się przyjacielem i autorytetem klienta

Każdy sklep branżowy oraz dowolna witryna usługowo-handlowa powinna posiadać wspomnianego powyżej bloga, w którym znajdą się sprawdzone i przydatne informacje o aktualnych trendach oraz teksty opisujące rozwiązanie popularnych i często poruszanych problemów. Jeśli więc masz sklep z meblami, zadbaj o zamieszczanie na blogu m.in.: rankingów mebli, nowinek z dziedziny architektury wnętrz, porad o tym, jak urządzić malutkie mieszkanie oraz innych ciekawych i praktycznych informacji dla klientów. Dostarczając im darmowej wiedzy, stajesz się ekspertem i ich przyjacielem. Od tego już tylko krok do zaufania i dokonania zakupu. A w jaki sposób sprawić, że już samo wejście na stronę zachwyci potencjalnych klientów? 

Pozycjonowanie firmy handlowej, a szybkość ładowania i responsywność strony www

Klienci uwielbiają przejrzyste strony www, w których wszystko jest zgrane, przemyślane, a informacje zawarte na poszczególnych podstronach można łatwo i szybko odnaleźć. Kolejną kwestią jest to, że strona powinna szybko się ładować. Jeśli użytkownik, wchodząc na witrynę sklepu internetowego doświadcza uczucia irytacji, związanej z powolnym ładowaniem się zdjęć, przycisków, dźwięków oraz innych elementów — istnieje duża szansa, że przejdzie na stronę konkurencji. Specjaliści od marketingu internetowego wiedzą, jak zwiększyć szybkość strony oraz poprawić User Experience (UX) danego serwisu. Co jeszcze zmienia się na stronie www, aby była popularniejsza?

Optymalizacja on-site SEO

On-site SEO to tzw. SEO w obrębie danej strony. Polega ono na wspomnianym poprawianiu UX, szybkości ładowania strony oraz optymalizowaniu innych, technicznych czynników, które specjalista od pozycjonowania określa m.in. na podstawie przeprowadzonego audytu SEO. W tym procesie buduje się także linkowanie wewnętrzne, które ułatwia poruszanie się po stronie, czyli poprawia wrażenia klient.

Optymalizacja off-site SEO

Off-site SEO, to działania optymalizujące witrynę, jednak przeprowadzane nie w jej obrębie, a poza nią. Są to rozwiązania takie jak: budowanie linkowania zewnętrznego (np. poprzez zamieszczanie na portalach artykułów eksperckich lub promocyjnych z odnośnikiem do strony www). Konkretną strategię linkowania, czyli tzw. link building można opracować przy pomocy specjalisty seomariusz.pl

Google Firma (dawniej Google Moja Firma) w procesie pozycjonowania

Google Firma to bezpłatne narzędzie, które umożliwia stworzenie wizytówki dowolnej firmy handlowej lub usługowej. Wizytówka internetowa odgrywa dużą rolę w procesie pozycjonowania przedsiębiorstwa i pełni rolę reprezentującą daną firmę w internecie. 

Ocena zwrotu z inwestycji — efekty pozycjonowania firmy handlowej

Skąd wiedzieć, czy pozycjonowanie przyniosło dobre efekty? Istnieje narzędzie internetowe o nazwie Google Analytics, które zbiera informacje o poziomie konwersji, ilości kliknięć w numer telefonu podany na stronie sklepu oraz np. ilość zapisów do newsletter. Dzięki temu można sprawdzić, czy wskaźnik konwersji rośnie oraz to, ilu klientów odwiedza serwis. 

Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje pozycjonowanie strony www?

Koszt pozycjonowania strony www jest zależny m.in. od jej obecnej pozycji w wyszukiwarce oraz działań, jakie musi wdrożyć specjalista SEO.

Ile trwa pozycjonowanie firmy handlowej?

Pozycjonowanie może trwać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Czynnik ten może być zależny m.in. wysokości inwestycji przedsiębiorcy.