Dobór słów kluczowych

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe to podstawa sukcesu artykułu, strony i promocji. Selekcja fraz to pierwszy krok do tego, by poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ruch na danej witrynie. Istnieje szereg bezpłatnych narzędzi, które ułatwią to zadanie. Trzeba je tylko umiejętnie wykorzystać.

Dlaczego dobór słów kluczowych jest tak ważny?

Właściwy dobór fraz, ich rozmieszczenie oraz ilość w tekście wpływa na pozycjonowanie strony. Potencjalny odbiorca, który poszukuje interesujących go treści w sieci, wpisuje w wyszukiwarkę określone hasło. To właśnie od kolejności wyświetleń wyników wyszukiwania zależy, czy odwiedzi naszą stronę. Dobór i analizę chwytliwych fraz umożliwia szereg bezpłatnych narzędzi, które dostępne są online. Większość z nich działa na zbliżonych zasadach. Różnice dostrzec można w danych. Wybór odpowiedniego zależy od osobistych preferencji. Poniżej kilka propozycji tych najbardziej intuicyjnych i przyjemnych w obsłudze.

Propozycja słów kluczowych od Google Ads – popularny sposób na dobór słów kluczowych

Planer słów kluczowych Google Ads to narzędzie, które prezentuje statystki dotyczące interesujących nas fraz. Dzięki temu możemy dowiedzieć się jakie słowa kluczowe w Google są najczęściej wyszukiwane i jaka jest średnia, miesięczna ilość tych wyszukiwań. Dodatkowo przydatną funkcją jest również możliwość poznania stawki za reklamę Google ADS, która umożliwia wyświetlanie naszej strony w płatnych wynikach wyszukiwania. Aby korzystać z planera, należy zalogować się na doładowanym i aktywnym koncie Google. Następnie pojawiają się dwie opcje wyboru. Korzystając z funkcji „znajdź nowe słowa kluczowe”, narzędzie wskaże zwroty powiązane z wyszukiwaną frazą. Kolejna możliwość to uzyskanie prognozy dla słów kluczowych oraz podpowiedzi dotyczące konkurencji. Ta opcja umożliwia analizę już wstępnie dobranych wyrazów i wybór tych, które najczęściej są wpisywane w wyszukiwarkę Google.

Wyszukiwanie słów kluczowych przez Ubersuggest jako kolejna możliwość trafnego doboru słów kluczowych

Ubersuggest to kolejne narzędzie propozycji słów kluczowych, które jest nieocenioną pomocą przy pozycjonowaniu strony. Dużym plusem tego planera jest to, że prezentowane wyniki nie są oparte jedynie na kampanii sponsorowanych linków. Po wpisaniu określonej frazy otrzymamy alfabetyczną listę powiązanych słów kluczowych najczęściej wpisywanych w Google. Przydatną funkcją jest możliwość wyświetlania tylko tych fraz, które zawierają konkretne słowo albo eliminacja tych, które zawierają nietrafione zwroty z uwagi na ich wieloznaczność (opcja „negative keywords”).

Synonimizowane słowa kluczowe – szersze spojrzenie na dobór słów kluczowych

We właściwym doborze słów kluczowych przydatne może okazać się tak proste narzędzie, jakim jest słownik synonimów (np. Synonimy.pl). Jest to dodatkowa szansa na dotarcie do potencjalnych odbiorców. Wyrazy bliskoznaczne sprawią, że treści prezentowane na stronie będą bardziej przyjazne dla czytelnika, a ich użycie wpłynie znacząco na precyzyjność wyszukiwań.

Wyszukiwarka słów kluczowych Answer the Public

Answer the Public to bardzo ciekawe narzędzie, które prezentuje wyniki wyszukiwania w atrakcyjnej, graficznej formie. Umożliwia wyszukiwanie słów kluczowych aż w dziesięciu językach. Niebywałą zaletą tego planera jest uzyskanie precyzyjnych informacji o tym, jakie zapytania dotyczące danej frazy wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę Google. Prezentowane w Answer the Public wyniki to całe zdania ujęte w logiczne grafy. Dla wielbicieli tradycyjnej formy dostępna jest również alfabetyczna lista wyników.

Senuto

Senuto to często wybierane narzędzie do pozycjonowania strony z uwagi na precyzję wyszukiwań słów kluczowych i szereg dodatkowych funkcjonalności (tj. monitorowanie stron, słowa wspólne z konkurencją i odrębne, sezonowość witryny). Senuto prezentuje informacje dotyczące potencjału określonych fraz, ilość wyszukiwać na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy oraz stawkę za reklamę Ads. Niestety po dwóch tygodniach użytkowania konieczne jest wykupienie pakietu. Jest to nowe narzędzie, nieustannie rozwijane i wzbogacane o nowe rozwiązania.

Nieograniczone kombinacje – Keyword Combination Tool

Keyword Combination Tool to narzędzie, które umożliwia łączenie słów kluczowych. Zasada działania polega na wpisaniu w dwa odrębne pola zwrotów, które mają występować obok siebie (np. mechanik, Warszawa). Wyniki wyszukiwania obejmują listę fraz, które użytkownicy najczęściej wpisują w Google, Bing oraz Yahoo.

Podsumowanie

Opisane powyżej narzędzia to jedynie propozycje rozwiązań, które ułatwią stworzenie artykułu, opisanie firmowej witryny, pozycjonowanie stron. Umożliwią wybór najbardziej atrakcyjnych fraz i pozwolą przeprowadzić analizę dotyczącą ich popularności w sieci. Dzięki nim dobór właściwych słów będzie czystą przyjemnością.

Zapoznaj się z powyższymi narzędziami i zastosuj je w praktyce, aby zoptymalizować swoją stronę pod SEO. Dzięki temu zwiększysz swoją widoczność w wynikach wyszukiwania, przyciągniesz więcej ruchu na swoją witrynę i osiągniesz sukces w promocji swojego biznesu.