• Chełmża, Toruń, Bydgoszcz, Zdalnie
  • czesc@seomariusz.pl
  • +48 607 308 754

Tekst SEO, czyli jaki?

“SEO” to wyrażenie, które bardzo często pojawia się wśród artykułów i ogłoszeń nawiązujących do pisania tekstów. Czym tak naprawdę jest ten rodzaj tekstu oraz jaką rolę odgrywa w promowaniu strony internetowej lub marki? W jaki sposób go napisać, aby zachęcić czytelnika do jego przeczytania? W niniejszym artykule zostaną zawarte wszystkie odpowiedzi na zadane pytania.

Czym jest tekst SEO? 

Skrót “SEO” pochodzi od angielskiego wyrażenia “Search Engine Optimization”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza “optymalizację dla wyszukiwarek internetowych“. Stwierdzenie to odnosi się praktycznie do wszystkich tekstów, które można znaleźć w Internecie – artykułów, wpisów blogowych, precli czy opisów produktów, które są zoptymalizowane pod kątem wymagań wyszukiwarki Google. Z reguły są one uważane za bardziej wartościowe, ponieważ ich treść skupia się na przekazaniu czytelnikowi treści o konkretnej, sprecyzowanej tematyce, przez co konkretny tekst ma szansę pojawić się w początkowych wynikach wyszukiwania.

Jak wygląda tekst SEO oraz dlaczego może on okazać się przydatny?

Podstawowym celem napisanie tekstu, który przyczyni się do osiągnięcia wysokich pozycji w Google, jest nie tylko zachęcenie czytelnika do jego przeczytania, ale również zachęcenie go do podzielenia się wartościowymi informacjami z innymi osobami. Teksty SEO wyróżnia kilka znaczących punktów, a mianowicie:

  1. Dobry research.

Przed napisaniem tekstu SEO należy wykonać dobry research, który umożliwi wyszukanie najistotniejszych informacji dot. poruszanego tematu. Aby tekst był w pełni unikalny, wiedza czerpana jest z różnych źródeł – staje się on więc w pełni autorski. Sam tekst powinien być merytoryczny, a więc zawierać jedynie istotne dla czytelnika informacje. Ze względu na potrzebę zawarcia słów lub fraz kluczowych, język wypowiedzi pisemnej powinien być dobrany w taki sposób, aby tekst był jak najbardziej naturalny i łatwy w odbiorze.

2. Słowa / frazy kluczowe.

Jak już zostało wspomniane wcześniej, słowa lub frazy kluczowe powinny zostać umieszczone w tekście w sposób naturalny, aby w pełni został zachowany sens. Jeśli chodzi o samo ich umieszczenie, może mieć to miejsce w zarówno tytule tekstu, leadzie, jak również nagłówkach. Co więcej, w ich ilości również trzeba zachować umiar, ponieważ poprzez zastosowanie zbyt wielu słów lub fraz kluczowych można sprawić, że wyszukiwarka zbanuje tekst – w rezultacie zniknie on z początkowych wyników wyszukiwania. Twórca tekstu osiągnie więc rezultat odwrotny od zamierzonego.

3. Formatowanie tekstu.

Wartościowy tekst SEO nie tylko powinien zostać napisany zgodnie z zasadami poprawnej polszczyzny, ale powinien również zostać odpowiednio sformatowany. Oznacza to, że należy podzielić go na akapity oraz zastosować śródtytuły. Warto także pogrubić słowa kluczowe. Jeśli istnieje taka potrzeba, można zastosować wypunktowania i wyliczenia.

4. Długość tekstu.

Podczas pisania tekstu SEO należy skupić się na przekazaniu jedynie takiej wiedzy, której czytelnik poszukuje oraz którą jest w stanie przyswoić sobie w jak najszybszym czasie.  Nie ma tutaj zatem miejsca na popularne wśród twórców “lanie wody”. Teksty SEO powinny być lotne i niezbyt długie, ale jednocześnie (w miarę możliwości) w stu procentach wyczerpujące temat.

Biorąc pod uwagę wszystkie informacje zawarte w niniejszym tekście z łatwością można zauważyć, że mianem “tekstu SEO” określa się praktycznie wszystkie publikacje znajdujące się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Samo jego napisanie jest nie lada wyzwaniem, ale może przynieść ogromne korzyści jego twórcy i ułatwić pozycjonowanie strony.