Jak pisać teksty SEO?

Zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób pisać teksty internetowe pod SEO? Z pewnością nie jest to najłatwiejsza czynność, bowiem wymaga doświadczenia, poprawnej polszczyzny i „lekkiego pióra”. W jaki sposób pisać teksty SEO? Na co zwrócić uwagę podczas ich tworzenia? Jaki wpływ mogą mieć słowa kluczowe? Jak zredagować tekst bezpośrednio na stronę internetową? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.

Zwróć uwagę na unikalność treści

Zależy Ci na tym, aby pisać ciekawe teksty SEO, które będą chętnie czytane przez internautów? Przede wszystkim nie kopiuj treści, które można już znaleźć w sieci. Dzięki temu unikniesz pracy i ograniczeń za duplikowanie treści. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że zaawansowane algorytmy Google są w stanie wykryć, na której ze stron dana treść pojawiła się w pierwszej kolejności. W konsekwencji tamtejsza witryna zostanie uznana za unikatową i oryginalną. Inne strony o podobnej treści muszą liczyć się z tym, że nie znajdą się wysoko w wyszukiwarce, co warto mieć na uwadze. Część osób zastanawia się jednak, dlaczego Google nie chce promować zdublowanych tekstów? Otóż odpowiedź na to pytanie jest stosunkowo łatwa- tego typu praktyki powodują, że marnowane są zasoby Google, natomiast w Internecie powstaje nieporządek. Wcześniej wspomniane zjawisko w sposób szczególny widoczne jest w przypadku zakupów online. Poszczególne sklepy decydują się na powielanie opisów, bowiem stworzenie unikalnych jest czasochłonne. W takich przypadkach najbardziej rozsądne wydaje się być jednak skupienie na produktach najważniejszych- ich pozycjonowanie będzie znacznie korzystniejsze, co warto mieć na uwadze.

Odpowiednie słowa kluczowe to podstawa

Skoro wiemy już, jak istotna jest kwestia unikalności tekstu, warto zastanowić się nad słowami kluczowymi. To właśnie dzięki nim możemy w znacznym stopniu poprawić pozycjonowanie strony. W przypadku tekstów SEO jest to szczególnie istotne. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że wyszukiwanie kluczowych fraz wymaga od nas dużej cierpliwości. Dodatkowo nie obędzie się bez zaawansowanych narzędzi SEO, dzięki którym możliwe jest wyszukanie odpowiednich słów. Kiedy już znajdziemy niezbędne frazy- zapiszmy je w notatniku bądź w pliku excel. Na ich podstawie z reguły budowane są artykuły. Wśród słów kluczowych możemy wyróżnić 3 rodzaje: brandowe, ogólne słowa kluczowe, a także słowa kluczowe long-tail. Te pierwsze wpisywane są przez użytkowników wtedy, gdy nie znają konkretnego adresu strony, ale chcą na nią trafić. Ogólne słowa kluczowe składają się 1-2 wyrazów, natomiast te long-tail mają więcej niż dwa wyrazy.

Jak zredagować tekst bezpośrednio na stronę internetową?

Gdy chcemy napisać tekst, który będzie wyróżniać się spośród pozostałych, musimy zwrócić uwagę na odpowiednią jego redakcję. Przede wszystkim znaczenie ma przyciągający tytuł, który powinien prezentować główną myśl treści, wzbudzając przy tym zainteresowanie. Często mogą być w formie pytań lub rankingów. Istotna jest długość tekstów. W przypadku strony głównej rozsądne jest około 2500 znaków ze spacjami, natomiast opis produktu to przynajmniej 1500 zzs. Pamiętajmy o śródtytułach i akapitach. Odpowiednia konstrukcja tekstu ma znaczenie nie tylko dla czytelników, ale również dla botów wyszukiwarek. Poszczególne frazy powinny być rozmieszczone w sposób naturalny. Warto wykorzystywać także wyrazy bliskoznaczne, tym bardziej że wyszukiwarka Google coraz lepiej radzi sobie z ich rozpoznawaniem.