Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony internetowej to zbieg działań (audyt SEO, optymalizacja strony, link building), których celem jest zwiększanie widoczności witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania i systematyczne pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki. Klasyfikacja pozycjonowania dokonywana jest najczęściej ze względu na lokalizację lub charakterystykę prac.

Klasyfikacja pozycjonowania ze względu na lokalizację:

  • pozycjonowanie ogólnopolskie (organiczne, szerokie — nazwy stosowane naprzemiennie),
    Ten model pozycjonowania skierowany jest dla firm, które swój zakres usług świadczą na terenie całego kraju: są to np. sklepy internetowe. Ten typ pozycjonowania często określany jest mianem ‘long tail’ (pozycjonowaniem długiego ogona). W pozycjonowaniu ogólnopolskim ważne jest budowanie widoczności poprzez m.in. optymalizację i linkowanie.
  • pozycjonowanie lokalne,
    Pozycjonowanie lokalne jest ograniczone do niszowych fraz charakterystycznych dla danego regionu. We frazach tego typu pojawiają się nazwy konkretnych miast lub dzielnic. Usługi idealna dla firm oferujących usługi noclegowe, naprawcze itd., których zasięg działania jest ograniczony terytorialnie.

Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w pozycjonowanie strony? Niżesz, znajdziesz więcej informacji na temat tej usługi. Klikając tutaj, przejdziesz do mojej oferty pozycjonowania. O pozycjonowaniu Twojej witryny możemy porozmawiać telefonicznie — 607 308 754. W dowolnej chwili możesz wysłać do mnie wiadomość e-mail na czesc@seomariusz.pl

Na czym polega pozycjonowanie strony w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie odbywa się w trzech podstawowych krokach:

1. Audyt SEO — przed podjęciem jakichkolwiek działań koniecznie trzeba sprawdzić, jaką widoczność na daną chwilę ma dana witryna oraz jaka jest jej “kondycja”.

2. Optymalizacja strony — szereg prac, których celem jest to, by strona internetowa była “bardziej atrakcyjna”. Cały sekret tkwi w tym, aby tak zmienić treści na stronie i takich zmian dokonać, aby strona internetowa była atrakcyjna nie tylko dla robotów Google, ale dla użytkownika Internetu. Optymalizacje przeprowadza się przez m.in. zmianę treści na stronie (tekst musi być odpowiednio sformatowany pod względem SEO, ale również musi być napisany “językiem korzyści”), dodanie zdjęć, wprowadzenie zmian technicznych (dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, linkowanie wewnętrzne, przyśpieszenie ładowania itd.).

Wiele firm, które zlecają agencjom SEO pozycjonowanie strony, żyją w błędnym przekonaniu, że optymalizacja strony internetowej to jednorazowe działanie. Niestety, nie jest tak! Czujność to podstawa. Ważny trend, który ma znaczenie w branży to Google Mobile First Index. Jest to odpowiedź na zmianę zachowań użytkowników Internetu. Dzisiaj przeglądamy strony internetowe głównie na urządzeniach mobilnych. Różnice zauważamy także w sposobie poruszania się po sieci. Na komórce, tablecie zazwyczaj szukamy szybkiej informacji, ważna jest więc przejrzystość witryny i dostosowanie jej do małych ekranów komórkowych.

Najnowsze statystyki potwierdzają — internauci chętniej wchodzą na stronę internetową, którą łatwo przegląda się na urządzeniu mobilnym. Google wprowadzając aktualizację Mobile First Index, chciało zmotywować przedsiębiorców, którzy modyfikują wygląd strony do tego, by dostosowywali ją od razu do potrzeb sieci i dzisiejszego odbiorcy towarów i usług.

3. Działania poza witryną — zmiany na stronie internetowej to nie wszystko. Musi być teraz coraz bardziej wiarygodna.
Niezbędne jest tu linkowanie zewnętrzne, które wygeneruje ruch i sprawi, że system analizujący strony Google uzna pozycjonowaną stronę za najbardziej odpowiednią dla wybranych zapytań użytkowników wyszukiwarki. Linkować można z zaplecza pozycjonerskiego lub poprzez wartościowy content marketing. Istnieją różne metody pozyskiwania linków.

Rozwaga zawsze mile widziana.

Profesjonalne linkowanie daje znakomite rezultaty — w działaniach tych trzeba być jednak ostrożnym i zachować odpowiednią rozwagę. Tak szybko, jak Google może “wystrzelić” naszą stronę na szczyt, sprawić, że będzie się ona znajdowała na podium Internetu, tak samo złe pozycjonowanie, zbyt nachalne może obniżyć jej pozycje. Można otrzymać nawet bana od Google — jest to zamknięcie drogi dalszego rozwoju strony internetowej. Strona może być usunięta z indeksu Google lub w przypadku lżejszej kary jej pozycja może być znacząco osłabiona.

Chcesz zlecić pozycjonowanie strony lub uzyskać dodatkowe informacje? Porozmawiajmy — telefon kontaktowy: 607 308 754.

Pozycjonowanie strony internetowej - ile to kosztuje?

Czy da się jednoznacznie określić cenę za pozycjonowanie? Niestety, nie. Cena zależy od wielu czynników: widoczności, jaką strona internetowa już ma, zmian jakich trzeba dokonać, trudności w pozycjonowaniu i czasu, w jakim zakładane jest osiągnięcie efektu. Firmy pozycjonujące oferują zazwyczaj dwa modele rozliczeń:

  • abonament miesięczny,

Stała, comiesięczna kwota za pakiet usług.

  • rozliczenie za efekty,

Im lepszy wynik w Google, tym wyższa cena.
Część firm łączy te dwa modele cennika — oferują klientom drobną opłatę miesięczną i dopłatę za osiągnięty efekt.

Jak długo trwa pozycjonowanie?

Wielki sukces wymaga czasu.

Profesjonalne pozycjonowanie to często długofalowy, ale regularny proces. Układając kolejne puzzle, wpływamy powoli na pozycje strony internetowej w Google. Okres pozycjonowania zależy od wielu czynników:

  • metody pozycjonowania,
  • doboru fraz kluczowych, ich ilości i celowości,
  • konkurencji w sieci — są branże, gdzie pozycjonowanie to bardzo trudny proces, Dotyczy to np. biur rachunkowych, tłumaczy przysięgłych, branży prawniczej, czy medycznej — w tych przestrzeniach jest trudno. Konkurencja nie śpi i często też sama inwestuje w pozycjonowanie.

Pozycjonowanie strony internetowej to nie jest też jednorazowy proces — nawet osiągając świetny wynik, należy nieustannie “trzymać rękę na pulsie”. Codziennie pojawiają się nowe firmy, nowi przedsiębiorcy, którzy też walczą o każdego klienta.

Uzupełnienie pozycjonowania możliwościami systemu Google Ads (Adwords).

Realizowane za pośrednictwem Google Ads (Adwords) – płatne kampanie reklamowe świetnie sprawdzają się przy sklepach internetowych. Dobry dobór skutecznych słów kluczowych i ustawienie reklamy to połowa sukcesu. Reklama konkretnego produktu lub usługi pojawia się na ekranie komputera albo innego urządzenia mobilnego potencjalnego klientowi. Na kampanię Google Ads (Adwords) decydują się często przedsiębiorcy, którzy oczekują natychmiastowych efektów, mają stabilną sytuację finansową i mogą nieco więcej zainwestować w reklamę.

Współpraca agencja/specjalista SEO — klient.

Pozycjonując stronę internetową, ważna jest stała współpraca na linii klient — agencja/specjalista SEO. Zlecając, usługę fachowcom warto im zaufać. Największy sukces odnoszą firmy, które są otwarte na zmiany, nie boją się odważnych wyzwań. Największą “udręką” agencji SEO jest tzw. “oporny klient” lub “klient — maruda”, który nie chce zrezygnować ze starych nawyków. Z jednej strony liczy, że agencja zdziała cuda, z drugiej chce pozostać przy tym, co znane i utarte.

Co oprócz pozycjonowania?

Pozycjonowaniem można zdziałać wiele, ale pakiet dodatkowych działań może tylko wyjść firmie na dobre. Dbaj o to, aby o Twojej marce było głośno — udzielaj się na forach i grupach dyskusyjnych oraz wydarzeniach branżowych. Rozważ wejście w przestrzeń mediów społecznościowych. Aktywny profil i reklama na Facebooku może poszerzyć grono odbiorców Twoich usług. Media społecznościowe mają moc — dobrze zarządzany profil przyciąga uwagę internautów w błyskawicznym tempie.