Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to diagnoza dotycząca witryny internetowej rozszerzana o analizę czynników zewnętrznych, które mają wpływ na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Jej uzupełnieniem może być tzw. analiza konkurencji. Finalnym efektem audytu jest raport rozszerzony o zbiór zaleceń do wdrożenia wraz z uwagami.

Jakie informacje znaleźć można w audycie SEO?

Zakres audytu SEO zależny jest od ustaleń między zlecającym a wykonującym analizę. W dokumencie znaleźć można podstawowe informacje na temat nagłówków, treści, zdjęć, struktury linków itd. Opracowanie uwzglęnia również dane odnoszące się do informacji dostępnych w Google Search Console i Google Analytics. Najistotniejszą częścią audytu SEO jest analiza techniczna (m.in. linkowanie wewnętrzne, czas ładowania, wydajność infrastruktury, bezpieczeństwo). Dzięki wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania analizowane są i opisywane także linki przychodzące (tzw. analiza profilu linków). Częścią dokumentu może być także dział poświęcony konkurencji. Profesjonalnie przygotowany SEO audyt zaopatrzony jest w informacje o tym, jak rozwiązać konkretne problemy. Chcesz poddać analizie swoją witrynę? Przechodząc na podstronę, której link znajdziesz tutaj, poznasz moją ofertę. Na temat audytu SEO możemy porozmawiać podczas rozmowy telefonicznej — 607 308 754 lub wymienić informacje korzystając z poczty e-mail – czesc@seomariusz.pl.

Kiedy i dlaczego warto zlecić SEO audyt?

Nie ma idealnego momentu na decyzję o przeprowadzeniu audytu. Możesz zlecić go już na etapie uruchamiania strony internetowej, po dłuższym bądź krótszym czasie jej funkcjonowania w sieci lub też dopiero w momencie, kiedy zauważysz jej nieefektywność. Zawsze jest dobry czas na rozwój, dlatego warto wykorzystywać optymalne rozwiązania. Wszystko po to, aby firmowa witryna odpowiadała potrzebom użytkowników internetu i była dostosowana do wytycznych wyszukiwarki Google. Decydując się na SEO audyt, zyskasz wiedzę, której umiejętne wykorzystanie przybliży Twoją witrynę do zdobycia podium branżowych wyników wyszukiwania. Poznanie jej słabych i mocnych stron pozwoli na wprowadzenie takich zmian, które poprawią jej widoczność w sieci, usprawnią reklamę oraz konkurencyjność. Na samym końcu tego łańcucha korzyści jest oczywiście obserwowany wskaźnik sprzedaży i zwrot z inwestycji. Pierwsze pozytywne efekty są już zauważalne po kilku tygodniach od wdrożenia zaleceń. Dobrym rozwiązaniem jest dalsze monitorowanie wskaźników, które ukażą nowy obraz strony internetowej.

Etapy pracy audytora

Analizę strony zwykle zaczyna się od przejrzenia jej statystyk ruchu w Google Analytics. Bierze się pod uwagę określony czas, np. ostatni rok. Kolejny krok to weryfikacja danych w Google Search Console, gdzie zwraca się uwagę na 3 podstawowe sekcje: błędy, indeksowanie, widoczność witryny. Następnie dokonuje się przeglądu linków przychodzących (ich ilość, częstotliwość pozyskiwania, popularność oraz jakość). Poza badaniem tego rodzaju parametrów istotną kwestią jest także weryfikacja działań konkurencji. Sprawdzana jest między innymi widoczności konkurencyjnych witryn w wyszukiwarce. Poddawany analizie jest również ich profil linków i szacunkowe dane na temat ruchu. Drugi etap audytu SEO to analiza witryny od strony technicznej, czyli przegląd takich czynników jak linkowanie wewnętrzne, czas wczytywania się strony, wydajność infrastruktury serwerowej, bezpieczeństwo. Ostatni krok to wzięcie pod lupę treści tekstowych i wizualnych i wszystkiego, co jest z tym związane, w tym także umiejscowienie nagłówków. Efektem finalnym tych działań jest obszerny dokument, zwykle w formacie PDF z różnego rodzaju załącznikami (linki, zbiory danych xls, txt). Zawiera on wytyczne do optymalizacji oraz wskazówki dotyczące strategi rozwoju strony internetowej. Po zakończeniu audytu SEO warto od razu przejść do działań mających na celu wdrażanie wniosków.

Ile zajmuje i kosztuje wykonanie audytu witryny?

Przeprowadzenie audytu SEO warto zlecić profesjonalistom, którzy zajmują się tym na co dzień. Chodzi tutaj o doświadczenie, które pozwala im na stosowanie sprawdzonych, skutecznych działań. Ponadto, dysponują oni odpowiednim oprogramowaniem, co sprawia, że analiza jest bardziej precyzyjna, dogłębna i wielokierunkowa. Ekspert wykonujący audyt SEO wskazuje najlepsze metody rozwiązania pojawiających się problemów, co jest dużym ułatwieniem dla zleceniodawcy. Firmy specjalizujące się w optymalizacji i audycie SEO wyceniają swoją pracę indywidualnie, w zależności od wielkości serwisu i zakresu analiz. Najczęściej jest to inwestycja od kilkuset do kilku tysięcy złotych. SEO audyty wykonywane są zazwyczaj w czasie kilku tygodni. Moją ofertę audytu SEO znajdziesz po przejściu na podstronę, której link jest tutaj. O zasadności audytu Twojej witryny możemy też porozmawiać w czasie rozmowy telefonicznej — 607 308 754 lub wymienić informacje za pomocą poczty e-mail – czesc@seomariusz.pl.